آمل - وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید فولاد کشور را ۳۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: در ۱۰ روز گذشته ۴۰۰ واحد صنعتی در کشور افتتاح شد.

ظرفیت تولید فولاد کشور ۳۰میلیون تن است/ ضرورت توسعه برندینگ

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری  عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح سه طرح لبنی و گوشتی در شهرستان آمل، با اشاره به اینکه آمل رتبه اول تولیدات معدنی را دارد، افزود: در استانی که در خطه سرسبزی قرار گرفته، همه صنعت‌کاران احساس خطر محیط‌زیستی می‌کنند.

وزیر صنعت با تأکید بر رونق صنعت و معدن، گفت: در دل طبیعت نیز کار صنعتی انجام می‌شود اما این کار باید با رعایت اصول استانداردسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه تمرکز همه چیز در تهران خوب نیست، بر انتقال آن به پیرامون تأکید و خاطرنشان کرد: هزینه تولید و مشکلات در پیرامون زیاد است.

شریعتمداری با بیان اینکه استاندار باید از اقتدار خود در استان استفاده کند، بر ارتباط خوب میان دستگاه‌ها در مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: در مازندران نیز ارتباطات خوب بوده و همه همراه هستند و ما باید به آینده امید داشته باشیم و به مردم امید دهیم.

وی با اعلام اینکه میزان جواز تاسیس در ۱۰ ماه اول سال ۹۶ در مازندران، ۱۰ درصد افزایش داشت، افزود: آمارگیری در برخی از دوره‌ها حاکی از کاهش میزان جواز تأسیس نسبت به سال قبل بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد است، افزود: در ۵۱ هزار متر مربع از نقاط مختلف کشور، واحدهای تولیدی در حال ساخت داریم و ۱۷ هزار جواز تأسیس صادر و طی ۱۰ روز گذشته، ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک در کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷، تولید مس در کشور تقریبا صفر بوده است، افزود: اما امروز طرفیت تولید مس حدود ۴۵۰ هزار تن است و در دولت یازدهم که تحریم‌ها باقی بود، کارها در زمینه مس توسعه یافت.

شریعتمداری با اعلام اینکه فولاد مبارکه دریایی از تولید علم است، این پرسش را مطرح کرد که چرا آینده را درست به مردم معرفی نکنیم و افزود: مردم تلاش دارند و ما را به پیروزی می‌رسانند و این کشور در همه موارد دارا و تواناست.

وی با تأکید بر درمان زخم بیکاری، خاطرنشان کرد: اما دارایی‌ها زیاد است و باید مشکلات را تحمل کنیم و کارافرینی را بیشتر کرده و گسترده فعالیت آنان را با کمک هم افزایش دهیم.

وزیر تعاون با اذعان بر اینکه فتح بازار دنیا با برندینگ صورت می‌گیرد، از توسعه برندینگ حمایت کرده و گفت: با توسعه تولید موفق می‌شویم و باید مبدا را برای مقصد طراحی کنیم و برای تولید داخلی باید یارانه داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.