: وزیر نیرو اعلام کرد: همکاری با سپاه پاسداران برای اجرای طرح باروری ابرها و تأمین تجهیزات این پروژه آغاز شده است.

قدس آنلاین-وزیر نیرو اعلام کرد: همکاری با سپاه پاسداران برای اجرای طرح باروری ابرها و تأمین تجهیزات این پروژه آغاز شده است.
رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهارداشت: دو فروند هواپیما که در اختیار مرکز بارورسازی ابرها بوده به دلایلی زمینگیر شده‌اند، به همین دلیل همکاری‌هایی با سپاه برای تأمین هواپیما و تجهیزات آغاز شده که امیدواریم این همکاری‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
وزیر نیرو در ادامه درباره احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده با اشاره به اینکه تصمیم مجلس در قالب لایحه بودجه در این زمینه هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر اعمال افزایش قیمت در این زمینه باشد، تصمیمات مربوطه خارج از چارچوب تصمیمات هیئت دولت گرفته نخواهد شد و هرگاه اصلاح قیمت در هیئت وزیران تصویب شود، از سوی وزارت نیرو نیز اعمال می‌شود.
وی درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای ایجاد یک همکاری منطقه‌ای با مشارکت کشورهای همسایه برای مدیریت بحران آب با بیان اینکه اوایل دهه ۸۰ مرکز منطقه‌ای مدیریت آب را تأسیس کردیم که تحت پوشش یونسکو ۱۱ کشور منطقه در حد وزیر در شورای حکام این مرکز حضور پیدا کردند، تصریح کرد: این مرکز برای ایجاد فضای مناسب برای کارهای مشترک برنامه ریزی داشت و توانست تأثیرات بسیاری داشته باشد، به طوری که بعد از ۳۰ سال از امضای معاهده آب بین ایران و افغانستان، این مرکز توانست معاهده فوق را عملیاتی کند.
اردکانیان افزود: تصمیم بر این است که این مرکز را فعال کنیم، ضمن اینکه یک مرکز ملی برای مدیریت آب در کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم بر مشکلات این حوزه فائق آییم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.