شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: آن دسته از قضات اهل نجات هستند که حق مداری و ایمان وجودشان را فرا گرفته باشد و انتظار از دستگاه قضا این است که بر پایه حق مداری و حقیقت ایمان عمل کند.

دستگاه قضا باید بر پایه حق مداری و حقیقت ایمان عمل کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام  و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت:در دستگاه قضا نمره مطلوب گرفتن از جامعه سخت و دشوار است چراکه هر دو طرفی که به این دستگاه مراجعه می کنند قطعا یک طرف ناراضی بر میگردد.

حجت الاسلام نکونام افزود: با توجه به اینکه رئیس کل جدید دادگستری چهارمحال و بختیاری اهل همین استان است و توقعات از وی بالا است باید بتواند به شکلی عمل کند که هم رضایت پروردگار و هم رضایت مردم استان را در پی داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه قضا و امر قضاوت امری بسیار حساس و پیچیده است و به همان میزان که نظام به دستگاه اجرایی و مقننه نیازمند است به همان اندازه به دستگاه قضا نیز احتیاج دارد  و به همان میزان که سلامت دستگاه اجرایی و قانون گذار مهم است سلامت کاری و داشتن ایمان در تمام حوزه های قضاوت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مهمترین ویژگی یک قاضی ایمان مستقر است یعنی ایمانی که سراسر وجودش را فراگرفته باشد و به جایی رسیده باشد که به جز حق و اجرای عدالت هیچ چیز برایش مهم نباشد.

حجت الاسلام نکونام گفت: آن دسته از قضات اهل نجات هستند که حق مداری و ایمان وجودشان را فرا گرفته باشد و انتظار از دستگاه قضا این است که بر پایه حق مداری و حقیقت ایمان عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور با شکوه و حماسی مردم در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن طلب خدمتی صادقانه و مخلصانه از مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.