گلمکان- خطیب جمعه شهرگلمکان گفت: در زمان حکومت امیرالمومنین علی (ع)،حضرت زهرا (س) نیز کارسیاسی انجام می داد  و در صحنه سیاسی حضور پیدامی کرد اما هیچ گاه شان خود را از بین نمی برد موقع قرائت خطبه در مسجد روبروی نامحرم نمی نشست.

حضرت زهرا(س)کار سیاسی  انجام می داد بدون اینکه شان خود را از بین ببرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) نمازجمعه این هفته شهر گلمکان باحضور مردم همیشه درصحنه  به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید جواد عبدی  در محل مصلی نمازجمعه این شهر برگزار شد.

خطیب جمعه شهرگلمکان در خطبه اول نماز جمعه این شهر باذکرحدیثی از امام عسکری (ع)که می فرمایند: ماحجت خدا بر مردم هستیم ومادر ما حضرت زهرا(س)حجت است بر ما.  به نقش کلیدی آن حضرت  در فضای سیاسی و اعتقادی زمان خود  تاکید کرد و گفت:ما ادعا داریم حضرت صدیقه طاهره (س)  به عنوان یک الگو مطرح است  و کلمات حضرت می تواند راهگشا باشد .

حجت الاسلام والمسلمین عبدی گفت:یکی ازمعضلات امروز جامعه ما ارتباط نسل ها بایکدیگراست  پدرها ومادرها می گویند فرزندان مارا درک نمی کنند و فرزندان هم می گویند پدر ومادرها ما را درک نمی کنند. بانگاه به سیره عملی حضرت زهرا(س)و پیامبرخدا می بینیم که ادبی که حضرت رسول (ص)نسبت به دختردارد هنگام خواستگاری حضرت علی (ع)، پیامبر نه علی (ع) را رد می کند و نه تایید می کند حضرت می تواند خواستگاری علی (ع)را بپذیرد چراکه خدا خالق العقل و پیامبر(ص) رئیس العقلای عالم است اما پیامبر(ص)برای دختر شان و شخصیت قائل می شود و سوال می کند فاطمه جان علی به خواستگاری تو آمده  جواب چه بگویم؟

زهرای مرضیه(س) سکوت می کند و آنگاه پیامبر می فرمایند :این سکوت کاشف از رضایت است.

وی گفت: حضرت زهرا (س)به عنوان یک همسر نقش آفرین بوده است. درحالیکه در جامعه امروزی  به بهانه های مختلف ارتباط زن وشوهر بسیارضعیف است.  

خطیب جمعه گلمکان در خطبه دوم نماز  با تشکراز مردم بابت خلق حماسه حضور در  روز ۲۲بهمن امسال بااشاره به پیام تشکر  رهبری معظم انقلاب  ازمردم  پیام این حماسه حضور را استقامت براستکبارستیزی و عدالت اجتماعی  دانست  وتاکید کرد:  خلق حماسه حضور مردم دراین ابعاد پیامی برای دشمنان دارد که مردم  همه جوره پای نظام ورهبری خواهندایستاد و پیام دیگرش برای مردم است که مبادا گول افراد فتنه گر و دشمنان قسم خورده نظام را بخورند.

وی گفت:در زمان حکومت امیرالمومنین علی (ع)،حضرت زهرا (س) نیز کارسیاسی انجام می داد  و در صحنه سیاسی حضور پیدامی کرد اما هیچ گاه شان خود را از بین نمی برد موقع قرائت خطبه در مسجد روبروی نامحرم نمی نشست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی  درپایان  از عوامل برگزاری  سومین یادواره  سرداران و۵۸شهید گلمکان که باحضور مسئولان ومقامات  نظامی،انتظامی  و سیاسی استان و همچنین مسئولان محلی  باشکوه فراوان برگزارشد تشکر نمود و گفت:نام و یاد شهدا باید در همه امورات سیاسی،اقتصادی وزندگی روزمره ما  سرلوحه والگو قرارگیرد.       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.