حسین پور حسین: قدس ویژه خراسان - مراسم تجلیل و اهدای تندیس یادمان نمادهای نوروزی سال 91 با عنوان «موزه‌ای به وسعت یک شهر» در سالن همایش مصلی نژاد مشهد برگزار شد. <BR>

نمادهای« استقبال از بهار» مشهد بین المللی می‌شود

 

شهردار مشهد در این مراسم با بیان اینکه ما نباید در مقابل جوشش هنرمندان و فرهیختگان که از سوی مردم مورد تمجید قرار گرفته اند مانع ایجاد کنیم، گفت: هنرمندان ما با عشق نوید دوستی و شادی را به میان مردم بردند و مردم را به زمانهای دور و میانسالی و جوانی و نوجوانی پیوند زدند و به زندگی معنا و مفهومی دادند که بی گمان آوازه آن از شهر گذشت و به حرکتی فراملی رسید و پیام آن با گذر از مرزها در دستور کار مترو پلیس قرار گرفت تا بین المللی شود.
پژمان این اتفاق را یک باور هنرمندانه توصیف کرد و افزود: کارهای عرضه شده در نمادهای شهری مشهد مقدس روح مردم را تحت تأثیر قرار داد و باید قدر این ذوق سرشار را بدانیم.

کسب مقام اول کشور در فضا سازی شهری
مدیر امور هنری شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: مشهد در بهار 91 در زمینه فضاسازی شهری مقام اول کشور را از آن خود کرد و بازتاب این حرکت به اجلاس کلانشهرهای دنیا رسید و جزو 28 طرح برتر ایده های جهانی قرار گرفت.
هادی مظفری بابیان اینکه طرح برگزیده نمادهای شهر مشهد قرار است در جشنواره ای که در پایان سال 2012 در شهر گوانگجو چین برگزار می‌شود با عنوان بهترین ایده شهری با موضوع « استقبال از بهار» در جشنواره شرکت کند، افزود: در ملبورن استرالیا نیز جشنواره ای با عنوان رونق محلات برگزار می‌شود که مشهد نیز مشارکت دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فضا آرایی شهر مشهد فرصت خوبی را برای اعتماد متقابل میان هنرمندان و حوزه فرهنگی و اجتماعی فراهم کرد تا شاهد همکاری گسترده هنرمندان صاحب اثر با شهرداری به عنوان طراح و مدیریت و برنامه ریزی باشیم.
شاد کام افزود: طراحی تا زمان تولید و نصب همه نمادها با ابتکار و هنرنمایی هنرمندان مشهد انجام شد و برای تثبیت و تداوم این حرکت فرهنگی، هنری و اجتماعی باید شرایطی را فراهم سازیم که نتیجه این اتفاق مبارک در کشور و در متروپلیس جهانی به ثبت برسد.
در این مراسم 10 نفر از هنرمندان برگزیده ساخت نمادهای نوروزی مشهد از شهردار لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند و 3 نفر نیز به عنوان نفرات برتر از جوایز نقدی برخوردار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.