اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اشعاری که حاصل تلاش درونی، مکاشفه و شهود است بسیار باارزش هستند و به همین دلیل تقاضا دارم که به سادگی از برخی مفاهیم و رویدادها گذر نکنیم.

شاعران از برخی رویدادها و مفاهیم به سادگی عبور نکنند

به گزارش قدس آنلاین محمد جوروند در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر خوزستان در محل نمایشگاه کتاب، با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره پس از چند سال تعطیلی، اظهار کرد: بار دیگر به همت همه شاعران و هیئت مدیره انجمن شعر اهواز این جشنواره شکل گرفت.

وی ضمن ابراز امیدواری از روشن ماندن چراغ این جشنواره افزود: در سال آینده باید این جشنواره را با وسعت بیشتری برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان با بیان این که تمام زحمات انجمن شعر را ستایش می‌کنم اظهار کرد: زبان شعر گویا است و خودش حرف‌های لازم را می‌زند.

 وی با اشاره به برگزاری محفلی در تجلیل از خانواده‌های شهدای طریق الحسین (شهدای حله) بیان کرد: بحث شهدای حله بسیار شگفت‌انگیز است و این شهیدان در نزد خدا جایگاه بسیار ویژه و والایی دارند. خوب است که شاعران در این باره هم شعرهایی بگویند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان افزود: چه بسا کسانی که به موهبت شعر منعم هستند فردا با همین معیار سنجیده شوند. به همین دلیل خداوند از ما بازخواست می‌کند که موهبتی را به عنوان سرودن به شما دادم که دیگران نداشتند و شما در قبال آن چه کردید.

جوروند گفت: هر کسی که توانسته باشد با صیقل درونش و با متصل شدن به سرچشمه فیض ازلی شعری بگوید و مطلبی ارایه کند مطمئنا ماندگار و نزد خداوند محفوظ است.

همچنین معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین اظهار کرد: تعداد کل آثار رسیده به هفتمین جشنواره شعر خوزستان یک هزار و ٩٢٠ اثر و تعداد کل شرکت کنندگان ١١٤ نفر بوده است.

مرتضی جمشیدی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در قالب شعر کلاسیک ٤٨ نفر و در قالب آزاد ٥٥ نفر بود؛ همچنین تعداد کل بخش مجموعه شهر را ٤١ مجموعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: اهواز، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر، بندرامام، هندیجان، مسجدسلیمان، لالی، ایذه، بهبهان و میداوود نیز شهرهای شرکت کننده در این جشنواره هستند.

جمشیدی گفت: هفتمین همایش شعر استانی با همکاری انجمن شعر اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.