دکتر صادق رمضانی تأکید کرد "قدس شریف" سرزمینی مقدس است که باید از لوث وجودی صهیونیست ها پاک شود؛ چراکه آنها هیچ تاریخی در این سرزمین ندارند و اشغالگرانی هستند که آمریکا و انگلیس آنها را به این منطقه آورده اند.

 قدس، سرزمین مقدسی است که باید از لوث وجودی صهیونیست ها پاک شود

قدس آنلاین- دکتر "صادق رمضانی" –رئیس مرکز پژوهش های فلسطین در ایران- در گفتگو با "قدس آنلاین" در رابطه با دیدگاه ادیان ابراهیمی در مورد "قدس شریف" گفت: همانطور که می دانیم بسیاری از آیات شریفه در قرآن کریم از جمله آیات شریفه سوره اسراء و اعراف تاکید می کند که تمام ادیان ابراهیمی اعم از مسیحیت، یهودیت و اسلام براین باورند که بسیاری از پیامبران در فلسطین و قدس شریف متولد شده اند و این مکان مقدس زادگاه بسیاری از پیامبران است؛ از این رو، این مکان از دیدگاه الهی مکانی مقدس است و ادیان غیرالهی حق ندارند در مورد مالکیت این اماکن مقدسه اظهار نظر کنند.

رمضانی افزود: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به مسئله فلسطین و قدس نیز دیدگاه قرآنی و نبوی است و این یعنی آنکه این سرزمین، سرزمین مقدسی است و باید از لوث وجودی اسرائیلی های صهیونیست پاکسازی شود؛ چراکه آنها این سرزمین مقدس را غصب و اشغال کرده اند و هیچ تاریخی در این سرزمین ندارند که ان شاءالله به زودی و اگر ملت های مسلمان اراده کنند، از آن بیرون رانده خواهند شد و فلسطین از لوث وجودی این صهیونیست ها پاک می شود. خداوند در قرآن می فرماید: «ان الله لایغیر بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (خداوند، وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند).

رئیس مرکز پژوهش های فلسطین در ایران اظهار داشت: امروز انتظار می رود تا تمام ملت ها حول محور مسئله فلسطین با یکدیگر متحد شوند و بی تردید در این میان، نقش ادیان ابراهیمی اعم از مسیحیت، یهودیت و اسلام که صاحبان اصلی این سرزمین تاریخی و مقدس هستند، در شکل گیری این اتحاد بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که موضوع وحدت مهمترین ابزار برای بیرون راندن صهیونیست ها از قدس اشغالی است؛ به ویژه آنکه رژیم صهیونیستی همواره در تلاش است تا با تفرقه افکنی، اهداف خود را محقق کند.

وی درخصوص چگونگی تحقق وحدت بیان داشت: اول آنکه تمام فلسطینی ها باید ایمان داشته باشند که هر آنکه خداوند را یاری کند، خدا نیز او را یاری خواهد کرد، ثانیا باید به قدرت ملت ها ایمان داشت و چنانچه این مسئله نادیده گرفته شود، قدرت های بیگانه وارد عمل می شوند و جریان را به سمتی که می خواهند سوق خواهند داد. ملت فلسطین از آغاز تاکنون، ملتی متحد بوده است، ولی برخی از احزاب و جریان ها که نگاهشان به کمک غرب است این وحدت را بر هم می زنند، با این وجود امروز باز امکان بازگشت این وحدت با ایمان به خدای تعالی و تقویت محور مقاومت وجود دارد. باید ایمان داشته باشیم که تنها راه حل این بحران که آمریکا و انگلیس برای منطقه ایجاد کرده اند، همان مقاومت است و بس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.