قزوین_ شرکت لوازم خانگی پارس استان قزوین این روزها حال و روز خوبی ندارد که برخی از کارگران این شرکت از عدم حل مشکلات آن و ارتباط های رانت خواری خبر داده اند.

رانت خواری برخی افراد موجب شده تا به مشکلات کارگران قزوینی رسیدگی نشود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چند روز پیش زمزمه هایی مبنی بر قطع تولید در شرکت لوازم خانگی پارس در فضای مجازی و رسانه های استان و البته در میان برخی از صحبت های کارگران این شرکت به گوش رسید که صحبت های برخی از کارگران این شرکت در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین هم تأییدی بر این خبر بود.

این کارگر که نزدیک به ۱۲ الی ۱۳ سال در شرکت لوازم خانگی پارس فعالیت کرده و دارای سابقه کار در بخش تولید است، اظهار کرد: شرکت لوازم خانگی پارس از گذشته مشکلات بسیاری داشت که البته با تغییر مدیریت آن از دو الی سه ماه گذشته، به دلایلی نتوانسته ایم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: نزدیک به دو الی سه ماه حقوق دریافت نکرده ایم و زمانی هم که در شرکت حضور می یابیم، فعالیتی در خصوص تولید انجام نمی شود و کارگران امید خود را از دست داده اند؛ گاها پیش آمده است که قبل از بعدازظهر و در نیمه روز بدون اینکه فعالیتی را در شرکت انجام داده باشیم، به منزل برگشته ایم.

این کارگر یادآور شد: تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت لوازم خانگی پارس موجب بروز مشکلات امروز این شرکت شده و بسیاری از کارگران به حال خود رها شده و با وجود پیگیری های صورت گرفته در حال حاضر هیچ اقدامی نشده است؛ تنها امید ما به پرداخت حق بیمه بود که آن هم در آخرین فیش پرداختی حقوق کسر شده اما به بیمه پرداخت نشده و بیمه نیز تمام خدمات خود از جمله خدمات درمانی را قطع کرده است. 

وی اضافه کرد: برخی از سیاست های اشتباه در کشور و به تبع در استان قزوین موجب شده تا نسبت به مشکلات و دغدغه های کارگران هیچ توجهی نشود؛ بارها پیگیر حل مشکلات موجود شرکت لوازم خانگی پارس بوده و نامه هایی را برای بررسی بیشتر به مسوولان زیربط ارسال کرده ایم اما هیچ اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته است.

وی گفت: برخی از همکاران بنده با اطلاع از منبع آگاه شنیده اند که رانت خواری برخی از مسوولان این شرکت موجب شده تا به جای پرداخت معوقات حقوق کارگران، این آقازاده ها و مسوولان سرمایه های میلیونی شرکت را برای زندگی و امور خود به کار ببرد و فکری به حال کارگران نداشته باشند.

این کارگر تصریح کرد: به نمایندگی از کارگران شرکت، نامه هایی را برای حل مشکلات این شرکت به بخش های مختلف ارسال کرده ایم اما به دلیل ارتباط های سیاسی و خانوادگی مسوولان این شرکت هیچ توجهی به نامه ها نشده و گره ای از مشکل کارگران گشوده نشده است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است کارگران بدون دریافت حقوق در شرکت فعالیت کنند و بالادستان آن به فکر زندگی خود بوده و توجهی به کارگران نداشته باشند، پس عدالتی و وجدان انسانی کجا می رود؟بسیاری از همکارانم که سالیان طولانی در شرکت  لوازم خانگی مشغول کار هستند، امید خود را از دست داده و دیگر انگیزه ای برای کار ندارند و گاها برخی از آنها از شغل خود استعفا داده اند.

این کارگر گفت: از مسوولان درخواست داریم عزم جدی برای حل وضع موجود شرکت لوازم خانگی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.