کرج - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با بیان اینکه خشونت در رفتارو گفتار جامعه گسترش پیدا کرده است، گفت: آمارهای دادگستری نشان می دهد که در کل کشور این نوع جرائم رتبه اول تا سوم را دارد.

خشونت در رفتار رتبه اول تا سوم جرایم کشور را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید رضا حسینی در هفتمین مجمع سالانه پیگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز که صبح امروز شنبه در آموزشگاه نظامی شهید مدرس برگزار شد، اظهارکرد: با بهره گیری از برخی  راهکارها می توان از خشونت در رفتار و گفتار جامعه پیشگیری کرد و آن را به حداقل رساند.

وی در ادامه افزود: خشونت در رفتار و گفتار در جامعه روند رو به رشدی نشان می دهد که این جرائم در جامعه ما در رتبه اول تا سوم می باشد.

حسینی با بیان اینکه  این جرم در استان البرز رتبه سوم را دارد، گفت:  با توجه به اینکه خیلی‌ها از شکایت کردن به دلیل تعرض منصرف می‌شوند گفت: به نظر می‌رسد آمار ثبت شده در زمینه خشونت‌های رفتاری و بزهکاری سیاه بیشتر است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در جامعه علل بسیاری از خشونت های رفتاری است و به دلیل همین گاها شاهد هستیم به دلیل این فشارها سعه صدر مامورین از بین برود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با اشاره به اینکه در جامعه با هر کنشی متوسل به خشونت می شویم، تأکید کرد: این نوع رفتار با آموزه های دینی در تناقض است و لازم است به درستی آموزش و فرهنگ‌ سازی انجام شود.

 حسینی در ادامه سخنانش گفت: در راهکارهای پیشگیری از جرم اگر آموزش لازم به ماموران داده نشود آنها نمی دانند در برابر صحبت های تحریک آمیز چه کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز با اشاره به اختشاشات اخیر گفت: نیروهای انتظامی در این زمینه خوب عمل کرده و خشونت نداشته اند مگر اینکه با ضوابط قضایی عمل شده است.

وی افزود: در برخی از کشورها روی لباس پلیس دوربین نصب کردند و پس از آن طی بررسی آمار متوجه شدند ۸۰درصد رفتارهای خشونت آمیز مردم نسبت به پلیس و ۹۰درصد رفتارهای خشونت آمیز پلیس نسبت به مردم کم شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عمومی جامعه را به وسیله صدا و سیما در رسانه های جمعی افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.