کرج - معاون قضائی و حقوقی سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه سلامت اداری سازمان قضایی نیروهای مسلح باید ارتقا یابد، گفت: این برنامه از ابتدای سال ۹۶ شروع شده است و موضوعاتی همچون ایراد ضرب و جرح، تبانی وجرایم مالی و اقتصادی در قالب آن مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بررسی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمود صفری در هفتمین مجمع سالانه پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز که صبح  امروز شنبه در آموزشگاه نظامی شهید مدرس برگزار شد، با بیان اینکه  برخی بزه ها نیروهای مسلح را تهدید کرده، گفت:  برگزاری این مراسم بیانگر  افزایش این دسته از تهدیدات  در نیروهای مسلح نبوده است بلکه برای پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

وی افزود: ۲۰سال نمونه این همایش ها برگزار شده است و معتقدیم اندک جرمی نیز نباید بین نیروهای مسلح باشد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با  بیان اینکه همواره اصول پیشگیری را باید مدنظر قرار داد تا موفق بود، افزود:  قانون مشخص، برنامه ریزی، سازماندهی بسیج امکانات و مدیریت واحد و متمرکز از مولفه هایی است که برای پیشگیری از وقوع جرم باید در نظر گرفت و فقدان آنها تاثیر گذار خواهد بود.

صفری در ادامه گفت: ۴برنامه پنج ساله در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تدوین و از سال ۷۷ آغاز شد و برنامه چهارم آن نیز در سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

وی اجرای نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهش محور در حوزه مطالعات و فعالیت های پیشگیری از وقوع جرم، را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشگیری قضائی کیفری در دادرسی و اصلاح مجرمان  در سه حوزه اجتماعی، انتظامی  در برنامه پنج ساله  از مهم ترین برنامه های  سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور است.

این مسئول تصریح کرد: ۱۲ استان در سراسر کشور پیرامون موضوع جرائم اقتصادی سازمان نیروهای مسلح فعالیت دارند ضمن آنکه مقابله با قاچاق دراستان های مرزی کشور در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.