مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که زمان رسیدگی به نواقص برجام فرا رسیده است.

مک مستر: زمان رسیدگی به نواقص برجام است

به گزارش قدس آنلاین، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا با ناقص خواندن توافق هسته ای ایران گفت: اکنون زمان آن رسیده تا به نواقص موجود در این توافق رسیدگی کنیم.

وی در ادامه مدعی شد:  اکنون زمان رسیدگی به نقایص جدی در توافق (هسته ای) ایران و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران از جمله تولید و اشاعه موشک و حمایت این کشور از شبه نظامیان و تروریست های دست نشانده ای است که مناقشه های ویرانگر در سرتاسر خاورمیانه ایجاد می کنند.

وی در ادامه ادعاهای خود درباره ایران گفت: ایران با حمایت از نهادهای تجاری مرتبط با سپاه پاسداران از جمله «ماهان ایر» که پروازهایش در همین جا در فرودگاه مونیخ فرود می آیند ، این خشونت ها را تحریک می کند. ما به عنوان یک مساله امنیت بین المللی و وجدان اخلاقی باید کار تجاری با شرکتهای سپاه پاسداران را متوقف کنیم و ایجاد یک بخش تجاری حقیقی در ایران را تشویق کنیم و به حکومت فشار وارد کنیم تا حقوق مردم را محترم بشمارد.

مک مستر در ادامه به موضوع سوریه نیز پرداخت و ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی علیه دمشق را مجددا بازگو کرد و عنوان داشت: زمان آن است که رژیم بشار اسد و حامیان آن پاسخگو باشند.

وی در دومین روز از کنفرانس امنیتی «مونیخ» بار دیگر ادعای دیگر مقامات آمریکایی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را تکرار کرد و گفت: در آوریل ۲۰۱۷، وقتی رژیم اسد از این سلاح‌های فجیع علیه انسان‌های بی‌گناه استفاده کرد، آمریکا به آن پاسخ داد. ما برای مهار حملات شیمیایی در آینده وارد عمل شدیم و اینکه تضمین کنیم که استفاده از این سلاح‌های شیمیایی به صورت امروز روتین درنمی‌آید. تصاویر به وضوح نشان می‌دهد که استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: «زمان آن رسیده است که تمامی کشورها، رژیم اسد و حامیانش را برای اقداماتی که مرتکب می‌شوند، پاسخگو نگه دارند».

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه به موضوع کره شمالی نیز اشاره کرد و گفت:  کره شمالی هسته ای تهدید مستقیم برای همه ما است و بطور جدی نظام منع اشاعه هسته ای را مخدوش می کند. اما کره شمالی و سوریه تنها کشورهای یاغی تولید کننده و استفاده کننده از سلاح های خطرناک نیستند. 

مک مستر در ادامه گفت: باید با تمام ابزارهای موجود به رژیم کیم فشاور بیاوریم تا مطمئن شویم این دیکتاتوری بی رحم نمی تواند با مخبرترین تسلیحات بر روی زمین، جهان را تهدید کند.

منبع: سایت کنفرانس امنیتی مونیخ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.