روز آینده گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد همچنین شاهد وزش باد شدید جنوبی، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خوزستان و بوشهر خواهیم بود که احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌های این دو استان وجود دارد.

بارش‌ باران و برف در مناطق غربی کشور از فردا/ هشدار ‌سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از امشب با ورود موج اصلی سامانه بارشی به کشور، بارش‌ها در غرب کشور تشدید می‌شود و به تدریج روز یکشنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

از اواسط وقت روز یکشنبه به تدریج با نفوذ هوای سرد در مناطق بیشتری از شمال‌غرب، غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف خواهد بود و در استان‌های ساحلی خزر نیز وزش باد و باران پیش‌بینی می‌شود؛ ضمن آنکه در برخی موارد جنوب‌غرب و جنوب کشور نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

روز یکشنبه بارش‌ها در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، شمال و شرق خوزستان، بخش‌هایی از اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری خواهد داشت.

روز دوشنبه گستره بارش‌ها شمال‌شرق و مناطقی از شرق کشور را فرا می‌گیرد و در اوایل وقت دوشنبه بارش در غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های شمالی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود و از دوشنبه‌شب بارش‌ها در شمال‌شرق کشور تشدید می‌شود و در شمال‌غرب و غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

‌روز دوشنبه در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم اشت.

روز سه‌شنبه بارش برف و باران در خراسان شمالی، خراسان رضوی و مناطقی از خراسان جنوبی و یزد پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از اواخر وقت سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

سواحل خلیج‌فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر در دو روز آینده مواج است ضمن آنکه دریای خزر روز دوشنبه مواج خواهد بود.

روز یکشنبه ۹۶/۱۱/۲۹‌ بارش باران و برف و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی همراه با کولاک برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

روز یک‌شنبه بارش باران و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش برف درمناطق کوهستانی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های لرستان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و بارش برف همراه لغزندگی جاده‌های کوهستانی در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا همچنین وزش باد شدید جنوبی و خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که احتمال اختلال در حمل و نقل به‌خصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های استان خوزستان و بوشهر وجود دارد.

روز دوشنبه ۹۶/۱۱/۳۰‌ بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها و بارش برف در مناطق کوهستانی  و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در جنوب ایلام، شمال خوزستان، جنوب لرستان و استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش باران و برف در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، وزش باد شدید همراه با گردوخاک در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط  به ویژه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد شد.

همچنین وزش باد جنوب شرقی از بعدازظهر روز شنبه و طی روز یکشنبه موجب مواج شدن سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد شد.

در این راستا تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق مذکور که‌ احتمال بارش برف یا کولاک برف دارند، ضروری است.

با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود. 

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری و بعدازظهر آن روز با وزش باد شدید همراه خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۳ بهمن ماه، ۴۳.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷۴.۴ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۵۸.۶ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته نوزدهم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان ۱۱۵.۷ میلی‌متر بود. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.