تهدیدات اخیر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ضمن آنکه تلاش تل آویو برای توجیه تجاوزگری در سوریه را نشان می دهد، حاکی از نگرانی آن از افزایش قدرت حزب الله نیز است.

واکاوی تهدید وزیر صهیونیست؛ توجیه تجاوزگری و نگرانی از قدرت مقاومت

به گزارش قدس آنلاین،​ «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اخیرا تهدیدات جدیدی را علیه دولت دمشق مطرح کرده است؛ تهدیداتی که نمونه آن پیشتر کمتر به گوش رسیده است. وی مدعی شده است: «از دید اسرائیل، بشار اسد و حزب‌الله یکی هستند و در صورت جنگ، اجباری نمی‌بینیم که فقط منشاء حمله را هدف قرار دهیم؛ بلکه جبهه صحیح را انتخاب می‌کنیم».

این مقام صهیونیستی در ادامه گزافه گویی‌های خود مدعی شد: «دولت بشار اسد فقط حلقه‌ای ضعیف در محور شیعی ایران است و وی باید حین انتقال سلاح به حزب الله یا تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا باید به ایران اجازه تاسیس پایگاه‌ نظامی در سوریه را بدهد؛ این موضوع را در نظر داشته باشد». اشتاینیتز همچنین مدعی شد اگر ایران از خطوط قرمز تعیین شده از سوی تل‌آویو بگذرد، رژیم صهیونیستی هم در مقابل بشار اسد را هدف قرار می‌دهد!

تهدیدات بی سابقه وزیر اسرائیلی علیه دولت دمشق با هدف سرپوش نهادن بر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه سوریه صورت می پذیردواقعیت این است که تهدیدات بی سابقه این وزیر اسرائیلی علیه دولت دمشق با هدف سرپوش نهادن بر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه سوریه صورت می پذیرد. رژیم صهیونیستی طی قریب به هفت سالی که از بحران سوریه سپری می شود بارها به بهانه های مختلف ضمن نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور، آن را مورد حمله نظامی قرار داده است.

اکنون نیز به نظر می رسد صهیونیستها در صدد یافتن بهانه ای جدید برای تداوم تجاوزگری های خود در سوریه برآمده اند.

این گونه به نظر می رسد که جنگنده های رژیم صهیونیستی قصد ندارند به حملات غیرقانونی خود به اراضی سوریه پایان دهند. درست به همین دلیل است که وزیر اسرائیلی می گوید اقدامات حزب الله می تواند منجر به عملیات نظامی علیه دمشق شود! این بدان معنا است که صهیونیستها هم اکنون و پیش از گسترده تر کردن دامنه اقدامات تجاوزکارانه خود در سوریه در حال زمینه چینی مناسب هستند تا از این رهگذر، حملات آینده خود به سوریه را نوعی «دفاع از خود» جلوه دهند.

از سوی دیگر، نگرانی صهیونیستها از افزایش قدرت حزب الله لبنان طی سالهای اخیر به ویژه پس از پایان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ موجب مطرح شدن تهدیدات جدیدی علیه محور مقاومت از نگرانی صهیونیستها از افزایش قدرت حزب الله طی سالهای اخیر به ویژه پس از جنگ ۳۳ روزه موجب مطرح شدن تهدیدات جدیدی علیه محور مقاومت از سوی مقامات تل آویو شده استسوی مقامات تل آویو شده است.

اینکه وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در مسئله سوریه به یکباره پای حزب الله را به میان می کشد و مدعی می شود که اقدامات حزب الله می تواند منشأ حمله به سوریه باشد، خود به تنهایی گواه بر این مدعا است. در همین ارتباط، شبکه المیادین اعلام کرده است: «نگرانی ها از قدرت حزب الله در اسراییل افزایش یافته است».

این در حالی است که مقامات اسرائیلی، خود نیز به نگرانی در خصوص تقویت روزافزون قدرت حزب الله لبنان اذعان کرده اند. در همین راستا حدود یک سال پیش بود که «عوزی موسکوویچ» رییس سابق شعبه ارتباطات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «حزب الله سازمانی است که از قدرت آتشی برابر با یک دولت - اگر نگوییم یک دولت بزرگ - برخوردار است».

این سخنان به خوبی حاکی از نگرانی تل آویو از افزایش قدرت حزب الله است. برهمین اساس، اگر مقامات صهیونیستی امروز از اقدامات حزب الله به عنوان سرمنشأ حمله به سوریه یاد می کنند، علت آن به نگرانی آنها از قدرت روزافزون این گروه باز می گردد.

صهیونیستها امیدوارند تا از رهگذر مطرح کردن چنین تهدیداتی علیه حزب الله آن را از مسیر کنونی تقویت قدرت بازدارندگی منحرف کنندصهیونیستها با به کارگیری چنین تهدیدی علیه حزب الله لبنان در واقع قصد دارند روند رو به رشد قدرت نظامی این گروه مقاومت را متوقف سازند. آنها امیدوارند تا از رهگذر مطرح کردن چنین تهدیداتی علیه حزب الله آن را از مسیر کنونی تقویت قدرت بازدارندگی منحرف کنند.

این در حالی است که حزب الله لبنان و رهبران ارشد آن یعنی سید حسن نصرالله بارها و در مناسبت های گوناگون تأکید کرده اند که قدرت بازدارندگی حزب الله خط قرمز است و تقویت آن تعطیل بردار نیست.

افزون بر آنچه که گفته شد، یکی دیگر از عوامل اصلی اقدامات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت و تهدیدات مقامات این رژیم علیه گروه های مقاومت، به برنامه از پیش طراحی شده آنها برای ایجاد خلل در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه باز می گردد.

اکنون که مذاکرات صلح سوریه در شهر سوچی روسیه با موفقیت به پایان رسیده است، صهیونیستها تمام توان خود را به کار گرفته اند تا به زعم خود مانع از برداشته شدن گام های اخیر در مسیر تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه شوند.

این در حالی است که دستاوردهای گسترده ارتش سوریه در نبرد با گروه های تروریستی ـ تکفیری در جبهه های مختلف نبرد نیز مزید بر علت شده تا صهیونیستها بیش از گذشته فشارهای خود بر دولت دمشق چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ روانی و رسانه ای را تشدید کنند.

بنابراین، تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی علیه دولت سوریه به نزدیک شدن این کشور به تحقق راهکار سیاسی از یک سوی و تحقق دستاوردهای گسترده نظامی از سوی دیگر، باز می گردد.

تهدیدات مقامات صهیونیستی علیه محور مقاومت در حالی روز به روز تشدید می شود که پس از سرنگونی جنگنده اسرائیلی اف ۱۶ توسط نیروهای ارتش سوریه روند تحولات میدانی در این النشره: امروز قواعد بازی در سوریه تغییر کرده است و اسرائیل دیگر ابتکار عمل در سوریه را به دست نداردکشور وارد مرحله جدیدی شده است.

پس از این اقدام ارتش سوریه قواعد نبرد در این کشور دستخوش تغییرات فراوانی شده است. پایگاه لبنانی النشره در همین ارتباط می نویسد: «امروز قواعد بازی در سوریه تغییر کرده است و اسرائیل دیگر ابتکار عمل در سوریه را به دست ندارد».

این پایگاه لبنانی همچنین آورده است: «امروز ابتکار عمل به دست دولت سوریه و همپیمانان آن است. در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد». این پایگاه لبنانی همچنین به مسئله ساقط شدن جنگنده اسرائیلی در سوریه اشاره می کند و می نویسد: «این اقدام، یک نقطه عطف در بحران سوریه طی سال های گذشته محسوب می شود. ارتش سوریه یک اقدام تاریخی را انجام داد که در نهایت به سرنگونی جنگنده اسرائیلی منجر شد».

صهیونیستها در صورت ورود به هر گونه نبرد فراگیر احتمالی آینده با دمشق یا حزب الله، در واقع با تمامی محور مقاومت مواجه خواهند بودنکته ای که در خصوص تهدیدات مقام اسرائیلی علیه دمشق و حزب الله وجود دارد این است که صهیونیستها در صورت ورود به هر گونه نبرد فراگیر احتمالی آینده با دمشق یا حزب الله، در واقع با تمامی محور مقاومت مواجه خواهند بود.

در همین راستا «اسامه حمدان» یکی از فرماندهان ارشد حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درک کرده است که ارزیابی آن درباره جبهه های مختلف دقیق نیست، گفت: «رژیم صهیونیستی اکنون دریافته است که در نبرد آینده با تمام محور مقاومت روبرو خواهد بود».

«اسامه حمدان» در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: «سامانه گنبد آهنین نتوانست از شلیک موشک به تل آویو جلوگیری کند و سرنگونی جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه ضربه ای کاری بر اقتدار رژیم صهیونیستی بود ولی معتقدم اسرائیل به دنبال پاسخ دادن نباشد». حمدان اظهار داشت: «در هر حمله اسرائیل به لبنان یا سوریه گردان های قسام کنار نخواهد ایستاد و حمله به مقاومت در هر مکانی باید با پاسخ فراگیر و گسترده روبرو شود».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.