روسیه برای مقابله با تهدیدهای ناتو، تیپ زرهی و موشک‌های قدرتمند «اسکندر» خود را در سطح کشور مستقر می‌کند.

تیپ زرهی روسیه برای دفع تهدیدهای ناتو در قفقاز مستقر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه سازمان دهی مجدد تیپ زرهی ۵۸ خود را در جنوب کشور آغاز کرده و این نیروها با دو تیپ رزمی مجهز به تانک‌های پیشرفته «تی -۷۳» و «بی. ام .پی-۳» در قفقاز مستقر می‌شوند.

 بخشی از این نیروها در کراسنودار و استاوروپل مستقر شده و شهرک نظامی جدیدی را در «مازدوک» و «ولادی قفقاز» می‌سازند و بدین وسیله روسیه تهدید‌های ناتو در منطقه را مهار می‌کند.

  در رویدادی دیگر مربوط به روسیه، در حالی‌که این کشور از استقرار موشک‌های پیشرفته کروز «اسکندر» در کالینیگراد خبر داده است، «ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو به روسیه توصیه کرده که شفافیت بیشتری را در این زمینه از خود نشان دهد.


موشک اسکندر

«یوری شویکتین» رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در پاسخ به اظهارات دبیرکل ناتو گفت: «این‌که کجا سامانه دفاع موشکی اسکندر را مستقر کنیم و یا نوع آن، تنها  بر اساس منافع ملی کشور  و مربوط به روسیه بوده و البته با رعایت قوانین و معیارهای بین‌المللی است.»

بر اساس این گزارش، موشک‌های اسکندر قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند و به اهداف تا فاصله‌ای بیش از ۵۰۰ کیلومتر اصابت می‌کنند. این سامانه موشکی متحرک بوده  و با استقرار در کالینیکراد، لهستان، آلمان، بخش قابل توجهی از لیتوانی، لتونی و استونی را پوشش می‌دهد.

پراودا در خاتمه نوشت: استقرار موشک‌های کروز نزدیک کالینیگراد واکنشی به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در اروپا و نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه است.

منبع: وبگاه «پراودا»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.