اصفهان- استاندار اصفهان گفت: برای حفظ اعتبار استان به همه مدیران دستگاه ها، فرمانداران و رؤسای بانک ها تکلیف می کنم که باید صد درصد اعتبارات در طرح های مختلف اشتغال را جذب نمایند ونتیجه ای جز این قابل پذیرش نمی‌باشد.

تاپایان سال جاری باید صد درصد اعتبارات طرح های اشتغال زایی جذب شود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه  کارگروه اشتغال استان که پیرامون کارنامه ی استان در اجرای طرح های اشتغال فراگیر صورت گرفت، اظهارداشت: اشتغال از دغدغه های مقام معظم رهبری و اولویت های دولت تدبیر و امید و همچنین اولویت های اصلی کشور و استان بشمار می رود و موظف هستیم که مشکلات این بخش را برطرف نماییم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آمار نشان می دهد که ۱۲.۱ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور وجود دارد، افزود: وجود جمیعت جوان یک فرصت از لحاظ قدرت فکر، اندیشه وتحرک برای یک کشور بشمار می رود و اگر در این خصوص اقدام بهنگام صورت نگیرد این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه علیرغم منابع مالی محدود دولت، ایجاد طرح های اشتغال فراگیر از جمله طرح کارورزی فارغ التحصیلان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح تکاپو در دستور کار قرار گرفته است، افزود: براساس این طرح ها یک میلیون و ۳۰ هزار اشتغال باید ایجاد شود که سهم استان اصفهان ۹۰ هزار شغل است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان مکلف به جمع بندی وضعیت اشتغال استان های مختلف شد، افزود: این گزارش در حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه در جلسه اخیر ارائه گردید و پیشنهادات و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات این بخش ارائه شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ابلاغ این طرح ها در نیمه دوم سال صورت گرفت و سامانه ی متمرکز نیز در روزهای گذشته آماده شده است، تاکید کرد: به دلیل عدم طراحی سامانه در زمان مناسب دستگاه ها موفق به ثبت فعالیت های خود در سامانه نشده اند و بر همین اساس باید تا پایان سال همه دستگاه ها به آنچه که تکلیف آنان می باشد عمل نمایند.

وی با اشاره به اعتبار هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح ها، افزود: در طرح کارورزی دولت متعهد شده است که فارغ التحصیلانی که در یک مکان صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند تا شش ماه حقوق و یکسال بیمه آنان را پرداخت نماید.

مهرعلیزاده تصریح کرد: براساس آمار وضعیت استان اصفهان در بکارگیری این اعتبارات مناسب نبوده است و این کارنامه برای استانی با ویژگیهای اصفهان ضعف بشمار می رود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: در مجموع آمار نشان می دهد که تمرکز مدیران و فرمانداران بر این طرح ها بسیار کم بوده است و نتوانسته اند از این فرصت بخوبی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه این موضوع بصورت یک طرح عادی و نه یک طرح فوق العاده دیده شده است، افزود: با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان و کشور ما ملکف هستیم که اشتغال فارغ التحصیلان را تامین نماییم.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در این طرح تکلیف دستگاه ها و فرمانداران بصورت معین مشخص نشده بود، افزود: دبیرخانه باید پیگیری و یادآوری های های لازم را در خصوص اجرای طرح داشته باشد.

محسن مهرعلیزاده عدم اطلاع رسانی را از دیگر مشکلات این طرح برشمرد و افزود: نتایج نشان می دهد که اطلاع رسانی درستی به فارغ التحصیلان دانشگاهی نشده است و عدم توجیه جامعه ی هدف مشاهده می شود که باید مسئولان از طریق صدا و سیما؛ روزنامه ها؛ فضای مجازی و دانشگاه ها در این خصوص اطلاع رسانی درست داشته باشند.

وی تاکید کرد: به عنوان یک توقع و تذکر جدی از مدیران دستگاه ها، رؤسای بانک ها و فرمانداران انتظار می رود که حداقل طی ۲۰ روز کاری تا پایان سال سهم خود را در ابعاد مختلف به صد در صد برسانند ونتجه ای جز این قابل پذیرش نمی باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: غفلت صورت گرفته در سال های گذشته در زمینه ی اشتغال باید جبران مافات گردد و در مجموع استان اصفهان باید سهم خود در اشتغال و جذب اعتبارات این بخش را تا پایان سال به صد در صد برساند و در ماه های ابتدای سال آینده با بررسی وضعیت دستگاه ها، کم کاری های صورت گرفته مورد تذکر جدی قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: استان اصفهان در جذب اعتبارات مربوط به طرح های اشتغال خوب عمل نکرده است و دستگاههایی که نتوانسته اند به تعهدات خود در این زمینه عمل نمایند باید پاسخگو باشند.

شجاعی با بیان اینکه مشکلات اجرایی مربوط به این طرح ها احصا و با راهکارهای لازم به دولت ارائه شده است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، بانک های عامل و فرمانداری ها باید تا ۴۸ ساعت آینده فعالیت های خود را به صورت مستند به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند و تا سه روز آینده عملکرد واقعی شهرستان ها و دستگاه های اجرایی در راستای اجرای این طرح ها باید وارد سامانه های مرتبط شود.

گفتنی است در این جلسه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تشریح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.