اصفهان- صبح امروز مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید «میلاد آروی» از شهدای کشتی سانچی در شاهین شهر اصفهان برگزار شد.

 پیکر شهید «میلاد آروی» در شاهین شهر آرام گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم که صبح یکشنبه با حضور باشکوه مردم اصفهان و شاهین شهر برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخنانی در خصوص جایگاه رفیع شهادت نزد خداوند پرداخت و گفت: اگرچه تحمل داغ عزیزان بسیار سخت است، ولی اگر پدر و مادر و همسر و دیگر نزدیکان شهید آروی بدانند که این شهید نزد خدا چه جایگاهی دارد، بسیار خوشحال خواهند بود.

حجت الاسلام قائم مقامی ادامه داد: شهید مطهری در کتاب «شهید و شهادت» به نقل ماجرایی از سال دوم هجرت می پردازد و می گوید که پدر و پسری خواستار رفتن به جنگ بدر بودند، خدمت پیامبر آمدند و ایشان قرعه زدند، پدر در مدینه ماند و پسر به جنگ بدر رفت و در آنجا به شهادت رسید. وقتی خبر شهادت پسر به پدر رسید  شبانه روز گریه می کرد. شبی فرزندش را در عالم رویا دید که چه جایگاه و مقامی دارد. فردای آن روز خدمت پیامبر آمد و گفت تا دیشب برای فرزندم گریه می کردم، اما از امروز برای خودم گریه می کنم که از چه مقامی جا ماندم.

وی تاکید کرد: خانواده شهید آروی بدانند عزیزانی که در راه اعتلای قدرت وطن به این سختی ها تن داده و جان به جان آفرین تسلیم کردند نزد خدا مقامی متعالی دارند. آنها شهید نامیده می شوند و طبق فرموده قرآن زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

 پدر شهید میلاد آروی نیز در جمع خبرنگاران گفت: انتطار چنین استقبال باشکوهی را نداشتم، از همه مردم تشکر می کنم که در این مراسم حضور یافتند و ما را تنها نگذاشتند.

مسعود آروی در خصوص طولانی شدن انتقال پیکر فرزندش به ایران، اظهار کرد: لازم بود تا مقدمات انتقال این پیکرها به کشور فراهم شود و این مسئله نیازمند زمانی طولانی بود. کشور ما قوانینی در این زمینه داشت و دولت چین هم قوانین خاص خودشان را داشت، به همین دلیل جریان انتقال پیکرها با زمانی طولانی مواجه شد.

پس از مراسم، نماز میت توسط حجت الاسلام ملکیان، امام جمعه شاهین شهر بر پیکر شهید میلاد آروی اقامه و برای خاکسپاری راهی گلستان شهدای بهشت معصومه شد.

نفتکش سانچی با ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی ۱۶ دی ماه با یک کشتی فله بر هنگ کنگی برخورد کرد که بر اثر این برخورد، نفتکش سانچی دچار حریق و انفجار شد و ۳۲ دریانورد آن که ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند، مفقود شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.