کرج- قائم مقام شهردار کرج بابیان اینکه پس ازمدت ها تعطیلی عملیات اجرایی قطار شهری کرج آغاز شده است و کار در تمام تونل ها در حال انجام است گفت: در سال آینده خط ۵ متروی کرج نیز آغاز به کار خواهد کرد.

عملیات اجرایی مترو کرج شروع شده است/صرفه جویی ۷۰ میلیاردی در اجرای پروژه ها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد کریم شفیعی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش ۱۲۰ روزه شهرداری کرج در دوره جدید مدیریتی برگزار شد اظهار کرد: برای اجرای این خط با برخی شرکت های چینی وایرانی مذاکره شده است و و اجرای آن به صورت مشارکتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی در کلانشهر کرج یک ضرورت است گفت: در کنار آغاز عملیات مترو توسعه خطوط اتوبوسرانی در دستور کار قرار داردو در این راستا سال آینده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای نوسازی و پویایی هر چه بیشتر ناوگان حمل ونقل عمومی به شکل تهاتری خریداری خواهد شد.

قائم مقام شهردار کرج از افتتاح ۲ خط بی آر تی (خطوط تندرو) در خیابان شهید بهشتی کرج در هفته آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این خط ۱۸ کیلومتری در حدفاصل میدان امام تا میدان حصارک در حال انجام است.

شفیعی با اشاره به هوشمندسازی و مهندسی حمل و نقل و ترافیک شهری با مشارکت پلیس راهور و شهرداری از طریق فعال سازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج گفت: هم اکنون تمامی تقاطعات و مسیرها توسط دوربین ها رصد می شود و محدوده طرح زوج و فرد به صورت مکانیزه کنترل و اعمال قانون می شود.

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به تدوین  برنامه عملیاتی شهرداری کرج در بدو حضور اصغر نصیری در جایگاه شهردار گفت: این برنامه عملیاتی شامل توسعه پایدار و محیط زیست، شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است.

وی ادامه داد: در این راستا با احصاء مشکلات مردم و جمع آوری نقطه نظرات و نارسایی های موجود از طریق دیدارهای مردمی و سامانه ۱۳۷ در نهایت طرح بهبود نگهداشت شهری به اجرا درآمد و توانست بخش زیادی از مشکلات برزمین مانده محلات را درسال های اخیر مرتفع کند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در خلال اجرای این طرح و با بررسی نارسایی های موجود همکاری با پیمانکاران دو منطقه قطع شد و مدیران برخی مناطق شهرداری نیز به دلیل ضعف مدیریتی برکنار شدند.

احیاء دوباره کارخانه آسفالت

شفیعی احیاء کارخانه آسفالت شهرداری کرج را یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در ۴ ماه اخیر در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: با فعال شدن دوباره این کارخانه هزینه های آسفالت شهرداری تا یک سوم کاهش پیدا کرد.

قائم مقام شهردار کرج کاهش هزینه با حذف پروژه های غیر ضرور را دیگر اقدام شهرداری کرج در این مدت عنوان کرد و گفت: خواسته ها و نیاز های شهروندان در اولویت شهرداری است لذا برای تسریع در کارها برخی پروژه های تعریف شده از سال های گذشته حذف و پروژه های مهم در مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی میزان کاهش هزینه در این بخش را بیش از ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پروژه های مهم با پیشرفت بالای ۴۰ درصد در اولویت کاری است و به سرعت در حال انجام است.

اجرای طرح سرمایه گذاری در تپه مراد آب

شفیعی از جذب مشارکت سرمایه گذاران به عنوان یکی دیگر از راهبردهای شهرداری کرج یاد کرد و گفت: دراین خصوص با برگزاری همایشی از علاقمندان به سرمایه گذاری در نقاط مختلف کرج دعوت شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این سرمایه گذاران پای کار آمده اند و قرار است در برخی پروژه ها از جمله تپه مرادآب در ۵ فاز کاری سرمایه گذاری کنند.

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه موضوع مدیریت پسماند در کرج به شکل جدی دنبال نشده و شهردار قبل کرج نیز به آن اذعان داشته است گفت: شهرداری کرج به دنبال ساماندهی این بخش است و در این رابطه با شرکت های مختلفی وارد مذاکره شده است تا بتواند ۱۸۵۰ تن زباله ای که روزانه در حلقه دره  دفن می شود را مدیریت کند و درصد دفن آن را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در این موضوع شهرداری با جدیت وارد شده است و سال ۹۶ سال ترافیکی مدیریت شهری در حوزه پسماند خواهد بود.

شفیعی در پایان با اشاره به افتتاح ۳۹ پروژه مدیریت شهری در ۵ اسفندماه از اجرای طرح های شهر خوانا، ایجاد سرای محلات و استقبال از بهار به عنوان پروژه های در دست اقدام شهرداری برای سال جاری و  آینده یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.