اهواز - رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: هدف اصلی همه یادواره شهدا در کشور بازگو کردن و ترویج تبعیت از ولایت فقیه از سوی مردم است.

هدف اصلی یادواره های شهدا ترویج تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب پرور یادواره شهید شاخص بسیج عشایر (سردار مرتضی حسین پور) و بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور در اهواز با اشاره به اینکه باید یاد کنیم از فرمانده دلاور کشور و شجاع شهید «علی هاشمی» اظهار کرد: همه شهدا یک مطلب را ثابت کردند و آن هم یاری امام زمان خودشان هست و اینکه اگر با امامت جامعه باشیم، فتح و ظفر قطعی است.

وی افزود: در چند روز آینده سالگرد شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) هست و خوب است که سخن را از اینجا آغاز کنیم؛ ام ابیها (س) اولین کسی بود که در دفاع از حریم امامت و ولایت قیام کرد و به قطع یقین این مخدره اولین فردی است که با تمام وجود از حریم ولایت امیرالمؤمنین (ع) دفاع کرد. دفاع حضرت زهرا (س) دفاع از همسر و فرزندان نبود بلکه دفاع از ولایت و امامت است؛ اگر حضرت زهرا به میدان نمی آمد؛ امامت بعد از رسول خدا (ص) در مظلومیتی قرار می گرفت که مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) را چندین برابر می کرد.

سردار غیب پرور عنوان کرد: در این جلسه ای که متعلق به شهدا و به پاسداشت شهیدان است، گرد هم آمدیم، کدام شهیدان شهیدانی مثل مرتضی حسین پور که در سال ۶۷ در ارتفاعات ریشن منطقه ای که در آن سال عملیات در زمستان انجام گرفت و راه ورودی به منطقه مریوان بود، حاضر شد. عملیات سخت و فوق العاده مشکلی که فقط کسانی قادر به ایستادگی در آن بودند که پای امامشان عهد و میثاقی بسته بودند و اصل موضوع سخن امروز همان عهد و پیمان است؛ پیمان باقی ماندن بر ولی درست مثل همان کاری که زهرا کرد.

شاگردان ممتاز مکتب زهرا

رئیس سازمان بسیج مستضعفان عنوان کرد: شهدای کشور از جمله مرتضی حسین پور و علی هاشمی شاگردان مکتب حضرت زهرا (س) هستند و اگر می خواهیم شهدای عشایر را معرفی کنیم در یک جمله باید گفت اینها ممتاز شاگران این مکتب بودند فلذا سرما، سختی و قحطی را تحمل می کردند.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه عنصر اصلی کلام ما در همه یادواره های شهدا، تبعیت از ولایت است، گفت: اگر می خواهیم یادواره ها به نتیجه برسد و اثربخش باشد باید از ولایت حرف زد و ولاغیر؛ شهدا سرما، گرما و هر سختی را برای همین ولایت تحمل می کردند. در شلمچه بعد از عملیات کربلای هشت در فروردین ۶۶ در کنار کانال گفتند که یکی از رزمندگان در سنگر در حال خفه شدن است چون از زور گرما، شرجی و سنگرهای کوتاه در خط مقدم تحملشان بریده و گرما و شرجی آنها را آزار می داد. ناخن برخی رزمندگان وقتی با لباس غواصی از آب بیرون می آمدند بر اثر سرما کبود می شد و باید از رودخانه ای به عرض یک هزار و ۵۰۰ متر عبور می کردند، آن هم به خاطر دفاع از اسلام؛ کدام اسلام؟ اسلام آمریکایی یا اسلام ناب محمدی و قطع به یقین دفاع از اسلام نابی بود که هیچ تفسیری به غیر از اسلام ولایی ندارد.

وی افزود: دلدادگان به مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ کم نیستند و هرجایی که اقتضا کرد حامیان ولایت قیام کردند؛ قرن ها گذاشت و اراده خدا بر این تعلق گرفت که به دستان بزرگوار امام خمینی(ره)، اسلام احیا شود و اگر بگوییم امام محی الدین و مجدالاسلام است، درست گفته ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه امام راحل باعث مجد و عظمت مجدد اسلام شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک بار دیگر بعد از گذشت قرن های متمادی انوار درخشنده دین را به دل های مستعد انسان های تشنه در اقصی نقاط عالم رسانید. در مقابل این کار با عظمت، معلوم است که دشمن بیکار نمی نشیند چون تحمل ندارد نام قرآن، پیامبر (ص)، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) را بشنود. دشمن می داند مردمانی که پای امامشان بایستند؛ شجاع ترین انسان های روی کره خاکی هستند و انسان مؤمن ولایتمدار در مقابل دشمن نمی ترسد و فشل و سست هم نیست. این دشمن، تحمل انقلاب اسلامی را ندارد چون کلام انقلاب اسلامی اعتلای دین خداست و خوشا به سعادت شهیدان ما که در بهترین مسیر جان به جان تسلیم کردند.

بیعت عشایر با انقلاب اسلامی

سردار غیب پرور عنوان کرد: امام راحل فرموند شهدا به وجهه الله نظر می کنند و نه خاکیان و نه افلاکیان مقامات شهدا را نمی دانند؛ ما شهیدان را در رابطه با ولایت شناخته ایم و می شناسیم. انقلاب به اراده پروردگار به دست امام راحل و توسط این مردم به پیروزی رسید و جالب اینجا که در پیروزی و تداوم انقلاب همه قومیت ها بودند و هستند.

وی با طرح این سئوال که آیا می توان نقش قوم عرب، لر، بختیاری، ترکمن، بلوچ، فارس، آذری و دیگر اقوام را در این انقلاب نادیده بگیریم، گفت: خدا می داند این از معجزات انقلاب است که اقوام مختلف زیر بیرق ولایت در استمرار انقلاب اسلامی تا امروز بیعت کردند و در آینده چنین خواهد بود. در دوران دفاع مقدس جامعه عشایری ۱۰ هزار شهید و در سال های اخیر که جبهه دفاع از حرم گشوده شد هم باز عشایر به میدان آمده و بر اساس آمار ۱۰ شهید مدافع حرم عشایر تقدیم کردند.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه جوانان مؤمن، بینا، انقلابی و متدین پای کار انقلابشان ایستاده اند، اظهار کرد: آمریکا و دشمنان، این انقلاب را نمی خواهند؛ زمانی که جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد آیا باور کنیم صدام در مقابل یک انقلاب بزرگ و عظیم عرض اندام می کرد؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: بعد از جنگ اول خلیج فارس خود آنها در سال ۱۹۹۰ میلادی گفتند که ۵۲ کشور مستقیم و غیرمستقیم به صدام کمک می کردند؛ آن زمانی که اختلاف بین آنها شدت گرفت، دست همدیگر را رو کردند.

سردار غیب پرور بیان کرد: هیچ چیزی به ایران نمی دادند ولی طی هشت سال ایستادگی با عزت بیرون آمدیم؛ بعد از دفاع مقدس تا به امروز دست از سر ما برنداشتند، تیر ۷۸ توطئه و ۱۰ سال بعد فتنه ۸۸ را درست کردند؛ آنها حصر اقتصادی کردند و ۴۰ روز قبل هم در حال درست کردن فتنه جدید بودند. امروز از لحاظ مسائل فرهنگی ما را آزاد نمی گذارند و ای مردم بدانید که دشمن، دین، اعتقاد و قرآن ما را می خواهد.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن یعنی پشت سر رهبری حرکت کردن یادآور شد: اسلام در گروی ولایتمداری است، انقلاب اسلامی زنده نمی ماند مگر اینکه جامعه انقلابی باشد؛ آن روزی که خدایی نکرده از انقلابی بودن سقوط کنیم باید فاتحه انقلاب را بخوانیم. شهیدان مدال فاطمی بودن را بر سینه آویختند و امروز قوم بختیاری و عرب های شجاع و باغیرت این سرزمین به شهدا افتخار می کنند. امروز هر قوم و نژادی در صحنه انقلاب اسلامی ایستاده اند و بر این ایستادگی افتخار می کنند. آمریکا ما را نشناخته چون ما مردانی مرد هستیم که آمده ایم تا پای آرمان سیدالشهدا (ع) بمانیم؛ آمده ایم تا حسین (ع) را از مظلومیت مضاعف خارج و بگوییم که پای امام خامنه ای ایستاده ایم تا اثبات کنیم آماده پذیرش ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.