اصفهان- مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان از آغاز دوباره جست و جو برای یافتن هواپیمای ATR۷۲ سانحه هوایی تهران – یاسوج خبر داد و گفت: منطقه احتمالی سقوط هواپیما مشخص شده و گروه های امدادی در منطقه مستقر شده اند.

آغاز دوباره جست و جو برای یافتن هواپیمای سانحه هوایی تهران – یاسوج

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: جلسه مدیریت بحران صبح امروز با حضور مدیران هواپیمایی کشوری، فرودگاه های کشور، نیروی انتظامی، مدیریت بحران، فوریت های پزشکی و جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط جوی امروز در منطقه سانحه پایدار و امکان جستجو برای یافتن هواپیما و پیکر سرنشینان آن فراهم شده است.

بر اساس آخرین گزارش ها، با دستور رییس جمهور ستاد بررسی این سانحه به سرپرستی وزیر راه و شهرسازی تشکیل و شب گذشته اولین جلسه آن برگزار شد.

عباس آخوندی بعد از این جلسه از تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه خبر داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز اظهار کرد: در مرحله تجسس و نجات با همکاری ستاد بحران استان اصفهان هستیم.

جعفرزاده ادامه داد: آنچه مشخص شده اینکه لازم است سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مسئول بررسی سانحه مراحل تخصصی و کارشناسی سانحه را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اظهار نظر درباره چرایی وقوع سانحه باید با بررسی تمام پارامترها صورت گیرد، تصریح کرد: تیم بررسی سانحه، مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و مدیر بحران سازمان هواپیمایی کشور به منطقه اعزام شده اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: محدوده سانحه از سمت «پادنا» به «بیده» مشخص شده اما نه به این معنا که به نقطه اصلی دست پیدا کرده باشیم.

وی تاکید کرد: عملیات تجسس با توجه به اینکه ارتفاعات این منطقه بین ۳ هزار و ۸۰۰ متر تا ۴ هزار و ۲۰۰ متر است، تا حد امکان شرایط جوی توسط کوهنوردان، گروه های تجسس و بالگردها انجام می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان نیز در خصوص شرایط جوی منطقه جنوب شهرستان سمیرم اظهار کرد: در حال حاضر در این منطقه شرایط جوی به صورت نیمه ابری و وزش باد ملایم است.

حسن خدابخش تصریح کرد: دید افقی منطقه مناسب است و امکان بارش‌های پراکنده تا قبل از ظهر در این منطقه وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعد از ظهر امروز شرایط جوی در منطقه جنوب سمیرم و به ویژه منطقه پادنا بهبود می‌یابد و در برخی از ساعات احتمال باد شدید تا نسبتا شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش قدس،  هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴  روز گذشته با ۶۶ نفر سرنشین از فرودگاه مهرآباد به‌سمت یاسوج پرواز داشت که در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.