دومین روز جست‌وجوی لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج با اعزام ۲۶ تیم امدادی و ۱۰۵ کوهنورد در ارتفاعات دنا کوه آغاز شد.

تجسس تیم‌های امدادی و کوهنورد تا ارتفاع ۳ هزار متری/ وزش باد شدید عملیات را کند کرد/ بالگردها بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، ساعت ۸ صبح روز گذشته یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ متعلق به هواپیمایی آسمان پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج، در منطقه سمیرم اصفهان از رادار خارج شده و در شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان سقوط کرد.

۱۰:۳۶/ محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته در منطقه پادنای سمیرم حضور دارد دقایقی پیش وارد منطقه کنگزلی از توابع بخش پادنا شد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر با کمک نیروهای امدادی بتوانیم برای تسلای بازماندگان خبری جدید داشته باشیم.

۱۰:۳۲/ بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی فارس به محل حادثه تجسس تا ارتفاعات زیر ۳ هزار متر صورت گرفته و احتمال پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر دامنه کوه دنا وجود دارد.

۱۰:۲۸/ مردم در مقابل بخشداری دناکوه تجمع کرده و در انتظار دریافت خبری از هواپیما هستند.

۱۰:۲۳/ عملیات تیم امدادی هلال‌احمر در هلیکوپتر اعزامی به منطقه حادثه

۰۹:۵۹/ دقایقی پیش عباس آخوندی مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور وارد یاسوج شد، وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به محل حادثه سفر خواهد کرد و از نزدیک در جریان امور قرار می‌گیرد.

۰۹:۵۴/ بالگردهای اعزام شده به منطقه احتمالی سقوط به علت باد شدید به ناحیه فرود بازگشتند.

۰۹:۴۲/ بر اساس گزارشات تیم‌های امدادی تا این لحظه و با وجود صعود به ارتفاع ۳ هزار متری هنوز لاشه‌ای از هواپیما یا موردی مربوط به سانحه رؤیت نشده است.

۰۹:۳۲/ خانواده‌های نگران سرنشینان هواپیما در ارتفاعات دنا حضور پیدا کرده‌اند.

۰۹:۲۳/ حسن خدابخش رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه وزش باد دناکوه رو به افزایش است، گفت: احتمال بارش برف به صورت منقطع وجود دارد، دید در شهر سمیرم مشکلی ندارد اما در مناطق کوهستانی این شهرستان شرایط متفاوت است و با وجود ابر و مه شرایط دید مناسب نیست.

۰۸:۵۷/ جزئیات عملیات جست‌وجو کوهنوردان در ارتفاعات دنا

۰۸:۵۴/ جهانگیر کریمی معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در مسیرهای منتهی به محل حادثه گفت: محور سی‌سخت به بیده مسدود شده و برای خودروهای امدادی باز است، در سایر محورهای مواصلاتی به منطقه پادنا نیز اعمال محدودیت شده است.

۰۸:۵۳/ گزارش تصویری عکاس اعزامی فارس به منطقه حاکی از پرواز بالگردها و جست‌وجوی منطقه توسط نیروهای امدادی و تخصصی است.

۰۸:۵۱/ مهدی نصر اصفهانی رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به حضور ۸۰ کوهنورد یخ و برف و هیمالیانورد در عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما، گفت: تیم کوهنوردی به دلیل استقرار ۴ روزه در دامنه کوه دنا نیازمند مراقبت بیشتری است چراکه هر لحظه ممکن است در حین عملیات با ریزش بهمن مواجه شوند.

۰۸:۴۳/ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

۰۸:۱۷/ محدوده سقوط هواپیما توسط گروه‌های تجسس شناسایی شده و بالگردهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برای تعیین محل حادثه به پرواز در آمدند.

۰۸:۱۰/ سگ‌های زنده‌یاب برای کمک به امدادگران به منطقه اعزام شدند و هلی‌کوپتر و پهپادهای جست‌وجو در انتظار پرواز هستند.

۰۸:۰۹/ بر اساس اعلام خبرنگار اعزامی فارس به منطقه، در این منطقه هوا صاف و آفتابی است و شرایط برای جست‌وجو فراهم است.

۰۸:۰۲/ منصور شیشه‌فروش از برگزاری جلسه مدیریت بحران صبح امروز در بخشداری دنا خبر داد و گفت: با وجود سردی هوا و وزش باد، ۲۶ تیم با پشتیبانی ۳ بالگرد به منطقه اعزام شدند.

۰۷:۴۷/ اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده سقوط هواپیما تا حدود زیادی مشخص شده و امیدوارم محل دقیق حادثه سقوط هواپیما تا ساعت ۲ الی ۳ بعد از ظهر به صورت کامل شناسایی شود.

۰۷:۳۳/ بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بالگرد هلال‌احمر به منطقه پادنا اعزام شده و جست‌وجوها حوالی روستای «نقل» متمرکز شده است.

۰۷:۲۳/ نصرتی فرماندار شهرستان سمیرم از آغاز عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما در قالب گروه‌های کوهنورد به صورت زمینی و گروه‌های پهبادی متخصص تصویربرداری خبر داد، به گفته وی ۱۰۵ کوهنورد حرفه‌ای از استان اصفهان برای جست‌وجو به ۳ نقطه پیش‌بینی شده اعزام شده‌اند.

۰۶:۲۰/ تیم‌های امدادی هلال‌احمر نیز با تجهیزات کوهنوردی به مناطقی که احتمال سقوط هواپیما در ارتفاعات وجود دارد اعزام شدند.

۰۶:۰۰/ دومین روز جست‌وجوی لاشه هواپیما در حالی پیش از طلوع آفتاب آغاز می‌شود که ۸۰ کوهنورد و چند بالگرد عملیات جست‌وجو را در کنار تیم‌های امدادی و مردم محلی در ارتفاعات دنا ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.