وزیر خارجه کشورمان با اشاره به حمله نیروهای آمریکایی علیه نیروهای سوریه گفت: این موارد نه تنها برای آمریکا بلکه برای همپیمانان آمریکا نیز خطرناک است.

دخالت‌های آمریکا در منطقه برای همپیمانان این کشور نیز خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین،  محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در افتتاحیه کنفرانس والدای روسیه که امروز دوشنبه در مسکو در حال برگزاری است با بیان اینکه هدف نهایی ما نابودی تروریست‌ها در منطقه است، گفت: دخالت‌های خارجی بخصوص آمریکا کارساز نیست.

وی با اشاره به حمله نیروهای آمریکایی علیه نیروهای سوریه گفت: این موارد نه تنها برای آمریکا بلکه برای همپیمانان آمریکا نیز خطرناک است. اینگونه کارهای غیر عقلانی آثار و تبعات زیادی را برای مدت‌های طولانی به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه کشورمان افزود: نباید امنیت خودمان را با نابودی دیگر کشورهای تامین کنیم و همه کشورها باید برای امنیت و ثبات منطقه‌ای تلاش کنند. مثلا عملیات هلسینکی با نظارت سازمان ملل برای تقویت امنیت و اصول و ارزش‌هایی است که باعث اعتماد سازی می‌شود و این کارها باید انجام شود. این اصول، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست.

ظریف ادامه داد: آزادی ملت‌ها و حق آنها در تعیین سرنوشت خودشان بسیار مهم است و همینطور ایجاد گفت‌وگو و مذاکره در منطقه خلیج فارس نیز موضوع مهمی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.