سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران در جلسات محرمانه مورد بررسی قرار نگرفته است و شورای شهر دارای کمیسیون‌های تخصصی است که قبل از آنکه مسائلی در صحن شورا مطرح شود در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بودجه در جلسات محرمانه مورد بررسی قرار نگرفته است/ جلسات کمیسیون‌ها مطلقاً معنای محرمانه بودن ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علی اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بخشی از بودجه سال ۹۷ شهرداری در جلسه محرمانه بررسی شده بود، گفت: در فرایند تصویب بودجه، بودجه هر حوزه مدیریتی شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با حضور مسئولان واحدهای مربوطه در شهرداری به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیسیون برنامه و بودجه نیز و به طور مشخص کمیته بوده شورا فصل‌های مختلف بودجه را با حضور مسئولین واحد مربوطه مورد بررسی قرار می‌دهد. در نهایت در جلسات کمیسیون تلفیق که شامل اعضای هیأت رئیسه، رؤسای کمیسیون‌های شش‌گانه شورا و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه است بررسی و جمع‌بندی صورت می‌گیرد و به صحن شورا برای تصویب نهایی ارسال می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: این فرآیند به این معنی نیست که بودجه در جلسات محرمانه مورد بررسی قرار گرفته باشد. شورای شهر، کمیسیون‌های تخصصی دارد و طبیعی است که مسائلی که در صحن قرار است مطرح شود پیشتر به لحاظ تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شده باشد. 

وی  ادامه داد: از سوی دیگر در جلسات صحن علنی نیز پیشنهادهای کمیسیون تلفیق در کنار لایحه بودجه مطرح می‌شد و بعضاً پیشنهادها و مصوبات، با لایحه بودجه و همچنین جمع‌بندی کمیسیون تلفیق تفاوت معناداری داشت. بنابراین فرایند تصویب بودجه در شفافیت کامل انجام شد و جلسات کمیسیون‌ها مطلقاً معنای محرمانه بودن ندارد.

اعطا افزود: شورای پنجم در ۴۷ جلسه‌ای که تاکنون داشته است صرفاً یک جلسه غیرعلنی داشته که آن هم برای بحث پیرامون مکاتبات یکی از نهادهای نظارتی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.