زاهدان- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش در کشور توانسته اقدامات خوبی انجام دهد و در بین دیگر دانشگاه های کشور در رتبه هشتم قرار گیرد.

اختصاص رتبه هشتم دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حوزه پژوهش در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سلطانعلی میر در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛ اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان در ۳۶۲ رشته با ۳۳۷ عضو هیأت مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در چابهار واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان فعال است که در تلاشیم یک واحد بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در زابل با توجه به ایجاد منطقه آزاد سیستان در زابل و پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه، داشته باشیم.

میر تصریح کرد :در حال حاضر حدود ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در ۳۶۲رشته در مقاطع کاردانی تا تحصیلات تکمیلی با ۳۳۷عضو هیات علمی در حال تحصیل هستند.

وی از فارغ تحصیل شدن ۷۹ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در استان خبر داد و افزود: این آمار به نسبت سایر دانشگاه‌های کشور آمار قابل توجهی می باشد .

رییس دانشگاه ازاد سیستان وبلوچستان گفت :۴اموزشکده سما در نوک اباد، میرجاوه،قصرقند ،کنارک به اموزشکده های سما در استان افزایش می یابد .

وی در ادامه به مراکز تحقیقاتی فعال دانشگاه ازاد در استان اشاره کرد وافزود:۴ مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ،گردشگری، جرم شناسی، علوم وزمین افزوده خواهند شد .

وی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از نظر پژوهشی و تحقیقاتی در کشور رتبه هشت را به خود اختصاص داده است. میر بیان کرد: سال آینده واحد زاهدان به عنوان مرکز برگزاری همایش‌های بین المللی و منطقه ای خواهد بود.

وی در ادامه همایش های گردشگری، عرفان و عاشورا ،موعد گرایی وچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را از جمله همایش های سال اینده اعلام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تاکید حمایت دانشگاه آزاد از دانشجویان نخبه و مخترع, گفت: زمینه برای حمایت از طرح‌های پژوهشی و کاربردی فراهم است و نخبگان می‌توانند طرح‌ها و ایده خود را به دانشگاه منعکس و از حمایت این دانشگاه در یک مدت مشخص برخوردار شوند.

وی در پایان از ایجاد مجتمع مسکونی اساتید ومجتمع های رفاهی ، تفریحی در چابهار ومشهد جهت استفاده کارکنان ودانشجویان دانشگاه ازاد استان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.