رشت-پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان در راستای پیشبرد طرح ارتقای امنیت اجتماعی از کنترل و پاکسازی محورهای گیلان با گشت های نامحسوس در تعطیلات امسال خبر داد.

طرح پاکسازی محورهای گیلان در تعطیلات امسال انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانهضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه  با اشاره به نقش خانمانسوز اعتیاد در کشور گفت:اعتیاد و مصرف مواد مخدر یکی از مصادیق مهم آسیب های اجتماعی است که همه  ساله باعث قربانی شدن تعداد زیادی از مردم جهان و متلاشی شدن خانواده ها و تحمیل خسارت های فراوان بر جامعه میشود.

سرهنگ احداله احدی با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه باعث بهم ریختگی ساختار نظام اجتماعی و فرهنگی میشود، افزود:شیوع مصرف مواد مخدر در بین افراد جامعه مخصوصا" والدین نگرانی به وجود آورده است .

وی افزود:طی ۱۱ ماه گذشته  ۴۷ مرحله طرح برخورد با عناصر تهیه مواد مخدردر استان  داشتیم که نتیجه آن انهدام  ۷۱ باند از عناصر تهیه مواد مخدر بوده که تاکنون   ۲۰ نفر از عناصر اصلی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است .

سرهنگ احدی با بیان اینکه ماموریت پلیس جمع آوری معتادین و خرده فروشان است خاطر نشان کرد:تاکنون  ۶۲ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی داشتیم و در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ درصد افزایش دستگیری داشتیم و ۳ تن و ۱۰۰ کیلوگرم در مجموع دستگیری ها در استان کشف شد که در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد افزایش کشف داشتیم .

وی به کشفیات سال ۹۶ اشاره کرد و افزود:افزایش ۴۱ درصد ی کشفیات با توجه به افزایش کشت مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان می باشد.

وی به طرح ارتقای امنیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی  تا کنون در  ۱۰ مرحله انجام شده و هدف از اجرای این طرح  برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادین می باشد.

وی افزود: از محاسن اجرای این طرح کشف ۴۷۰ کیلو انواع مواد مخدر از جمله تریاک و حشیش و هرویین و شیشه در  بهمن ماه سال جاری است  که  ۹ باند و ۲۰ نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.

وی افزود:معتادینی که جمع آوری میشوند به مراکز ماده ۱۶ معرفی می شوند و بعد از پاک شدن مراکز فنی حرفه ای باید از آنها حمایت کنند که دوباره به دام اعتیاد نیفتند.

وی به اهم برنامه های پلیس در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: برنامه های پلیس در سال ۹۷ توسعه فعالیت های اجتماعی  با تاکید بر مقابله با مصرف مواد مخدر در معابر عمومی و برخورد با معتادین متهاجر ،تقویت ایستگاههای ایست بازرسی به دستگاهای مجهز می باشد.

سرهنگ احدی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی باید از سطوح دبستانی صورت پذیرد گفت: برای مقاومت نسبت به پدیده شوم اعتیاد همه باید مسئول باشند و فقط مسئولیت را بر دوش پلیس نگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.