۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 589711

با تقویت ارزش دلار قیمت طلا ۶.۵ دلار کاهش یافت و هر اونس ۱۳۳۹.۹۰ دلار فروخته شد.

قیمت طلا ۶.۵ دلار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، با بالا رفتن ارزش دلار از کمترین رقم سه سال گذشته، قیمت طلا برای سومین روز متوالی کاهش یافت، این درحالی است که سرمایه گذاران در انتظار انتشار نتایج نشست فدرال رزرو برای یافتن سرنخ هایی از چشم انداز نرخ بهره آمریکا هستند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۶.۵۶ دلاری ۱۳۳۹.۹۰ دلار فروخته شد که کمترین رقم از ۱۴ فوریه به شمار می رود.

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی می سنجد ۰.۳ درصد بالا رفت و به ۸۹.۳۹۷ واحد رسید. دلار هفته گذشته به کمترین رقم از دسامبر ۲۰۱۴ سقوط کرده بود.

دلار نشانه هایی از بازگشت به حالت اول را نشان می دهد زیرا برخی از سرمایه گذاران پس از کاهش های هفته گذشته شروع به خرید کردند؛ هرچند رشد نگرانی ها در مورد افزایش کسری بودجه امریکا که می تواند اقتصاد این کشور را مختل کند، مانع از افزایش بیشتر شده است.

هلن لائو، تحلیلگر بازار اوراق قرضه گفت: نتایج نشست ماه ژانویه بانک مرکزی آمریکا سرنخ مهمی در مورد دلار و طلا به دست خواهد داد.

«عامل مهم دیگر افزایش نرخ بهره خواهد بود... سرعت افزایش و تعداد دفعاتی که افزایش بهره صورت خواهد گرفت.»

فدرال رزرو، نتیجه نشست سیاست گذاری ۳۰ و ۳۱ ژانویه خود را فردا منتشر خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره تقاضا برای دارایی های بدون بهره نظیر طلا را کاهش خواهد داد. در عین حال، ارزش بازارهای بورس امروز کاهش یافت.

طلا هفته گذشته ۲.۴ درصد افزایش ارزش را ثبت کرد که بیشترین افزایش هفتگی در بیش از ۵ هفته گذشته به شمار می رفت،زیرا سرمایه گذاران از ترس افزایش تورم در آمریکا شروع به خرید طلا کرده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.