امام جمعه مشهد گفت: آموزه سیاسی و انقلابی حضرت فاطمه زهرا(س) باید راهبرد امروز کشور ما باشد.

آموزه سیاسی و انقلابی حضرت زهرا(س) باید راهبرد امروز کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی در ویژه برنامه اجتماع عظیم عزاداران فاطمی که پیش از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تقدیر از حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در اجتماع عظیم عزادارن فاطمی، اظهار کرد: حضور در این اجتماع، ابراز عشق و ارادت به ساحت قدسی اهل بیت(ع) به‏‌شمار می‏رود.
وی ادامه داد: آموزه سیاسی و انقلابی حضرت فاطمه زهرا(س) باید راهبرد امروز کشور ما قرار بگیرد و همه ملت ایران و مسئولان به آن توجه و عمل کنند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) مظلومانه شهید شد ولی در آن زمان بسیاری متوجه نشدند که این بانوی بزرگوار شهید شدند و از حال و روز ایشان بی‏‌خبر بودند.
وی افزود: در آن زمان مردم نسبت به مظلومیت حضرت زهرا(س) بی‏‌تفاوت بودند حتی به هتک حرمت‌هایی که به این بانو شد نیز اعتراض نکردند مگر تعدادی از اصحاب خاص امام علی(ع).
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اولین روضه‏‌خوان حضرت فاطمه(س) شخص رسول الله(ص) بودند که این روایت در کتاب‏‌های اهل تسنن نیز، آمده است.
امام جمعه مشهد گفت: پیامبر(ص) در این روایت حضرت زهرا(س) را به عنوان نور چشم و ثمره عمر خویش معرفی می‏‌کند و می‏‌فرمایند که «من هربار دخترم زهرا(س) را می‏‌بینم یاد مظلومیت او بعد از خودم می‏‌افتم»
وی ادامه داد: رسول الله(ص) در این روایت اتفاقاتی که بعد از وفات‏شان برای حضرت زهرا(س) پیش می‌‏آید را بیان می‌‏دارند و چگونه ظلم کردن، غصب فدک و آتش زدن درب خانه را بیان می‏‌کنند.
آیت الله علم الهدی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) هر روز به آرامگاه پیامبر می‏رفت و می‌‏گریستند تا جایی که این بانوی بزرگوار به خاطر هتک حرمتی که در ماجرای آتش زدن درب برایشان پیش آمده بود به شدت بیمار شدند و در بستر افتادن، حضرت زهرا(س) آن قدر مظلوم بود که در آن زمان کمتر کسی به عیادت‏شان می‌آمدند.
گفتنی است، آیت الله علم الهدی در ادامه این برنامه به مقتل خوانی پرداختند و پس از آن نماز جماعت با شکوه ظهر و عصر اقامه شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.