نیکشهر-مردم روستاهای منطقه نکهچ از توابع شهرستان نیکشهر خواستار نصب دو دستگاه فرستنده شرکت اپراتور ایرانسل در این مناطق شدند.نصب دو دکل ایرانسل در این منطقه می تواند بیش از ۸۰ در صد از مسیر جاده بین راهی (شهرستان نیکشهر- بخش آهوران- شهرستان ایرانشهر ) و در مسیر راه آهن (چابهار- زاهدان ) و روستاهای نکهچ را تحت پوشش قرار دهد.

آرزویی که محقق نشده است

قدس آنلاین-گروه استانها-حسین سپاهی: در چند سال اخیر استفاده از اینترنت در کشور رشد بالایی داشته و مسئولان ذیربط بارها برای فراهم کردن زیرساخت‌های این حوزه وعده ‌ها داده‌اند که «تجهیز روستاها به امکانات مطلوب» یکی از مهمترین این وعده‌ ها بوده است.

روستاهای منطقه نکهچ (مته سنگ ، اورنک ، نوکائیکل ، مهبان ، دشتاندر ، تانان ، حواران ، حاجی آباد و . . . ) که در مجاورت هم قرار گرفته با جمعیتی بالغ بر۳۰۰۰ خانوار و ۱۰۰۰۰نفر در۶۰ کیلومتری شهرستان نیکشهر قرار دارندکه تنها خواسته مردم نصب دکل ایرانسل در این روستاها  است.

ابراهیم بلوچی دهیار نوکائیکل  گفت:  نظر به اینکه این روستاها در مسیر جاده بین راهی (شهرستان نیکشهر- بخش آهوران- شهرستان ایرانشهر ) و در مسیر راه آهن (چابهار- زاهدان ) قرار دارند ، با توجه به این مهم و نظر به اینکه دو دستگاه فرستنده شرکت اپراتور ایرانسل می تواند بیش از ۸۰ در صد از این مسیرها ، جاده عبوری راه آهن و مسیرهای عبور و مرور وسایط نقلیه جاده ای ، مناطق ، جمعیت و روستاها را تحت پوشش قرار دهد. مردم این منطقه محروم از داشتن حتی یک دستگاه فرستنده ارتباطی ایرانسل (دکل) با قابلیت داشتن کاربرد اینترنت محرومند.  

بلوچی افزود: سال هاست که مشکل نبود گیرنده شبکه ایرانسل در روستاهای فوق وجود دارد و نظربه مکاتبات عدیده به مسوولین ذیربط در شهرستان، استان و کشور توسط اعضای شوراهای اسلامی ، دهیاران و حتی پیگیری ایران نژاد نماینده مردم  شهرستانهای  چابهار،  نیکشهر، کنارک و قصر قند در مجلس شورای اسلامی و انعکاس این مشکل در روزنامه قدس  متاسفانه مسوولان مربوطه هیچگونه توجهی نمی کنند بلکه  فقط قول می دهند و از عمل خبری نیست.  

وی ابراز کرد: در دو دهه اخیر در زندگی ما تکنولوژی های جدید تاثیرات فراوانی داشته و تا حد زیادی سبک زندگی همه ما انسان ها را تغییر داده است و یکی از اینها را نقش مهم و تاثیرگذار تلفن همراه برشمرد.

این مسئول یادآور شد: نقش ارتباطات و اطلاعات در تصمیم گیری، تعامل بین انسان ها ، هویت بخشی ، جهت دهی به افکار و اندیشه ها  در عصر کنونی بسیار مهم و حائز اهمیت است و اختلال در آنها یقینا بخشی از زندگی انسان ها را با مشکل روبرو می سازد.

حامد سهرابی دهیار مته سنگ در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: یکی از مشکلات این روستاها نبود دکل ایرانسل است که با توجه به پیشرفت هر روز علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این مشکل بیش از پیش خود نمایی می کند .

سهرابی اظهار کرد: در روستاهای فوق گیرنده تلفن روستایی وجود دارد که هیچ کاربردی در زمینه اینترنت ندارد و مردم به شدت گلایه مند و معترضند و تاکنون خواسته آنها مبنی بر رسیدگی مسئولان ذیصلاح بی نتیجه مانده و همچنان مردم این روستاها چشم انتظار فرجی برای رفع این مشکل هستند.

وی گفت: جا دارد مسوولان ذیصلاح در این رابطه اقدامات لازم را معمول دارند .

صلاح زهی یکی از معتمدین دهستان مته سنگ گفت: با وجود توسعه امکانات و گسترش زیر ساخت های مخابراتی هنوز در منطقه نکهچ  در زمینه زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت و نبود دکل ایرانسل با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

مردم روستاهای فوق الذکر  تقاضاهای زیادی نسبت به نصب دکل ایرانسل از این شرکت کرده اند. متاسفانه با توجه به تلاش و مکاتبات اعضای شوراهاو دهیاران هنوز هیچگونه پیگیری هایی از سوی مسوولان مربوطه صورت نگرفته است. اهالی این روستاها و دهستانها از مسوولین میخواهند تا نسبت به نصب دکل ایرانسل اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.