اصفهان- ساعتی پیش خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ مسافربری تهران- یاسوج اعلام شد و پایان چشم‌انتظاری خانواده‌های داغدار با پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران یاسوج رقم خورد.

پیدا شدن لاشه هواپیما و پایان چشم انتظاری خانواد ه‌های داغدار/ انتقال و شناسایی اجساد قربانیان به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در حال حاضر بالگردی که توانسته بود لاشه هواپیما را رؤیت کند در محل حادثه مشرف بر مکان دقیق سقوط هواپیما مستقر است.

کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما در خصوص زمان رؤیت لاشه هواپیما گفت: باتوجه به هماهنگی که با مرکز فرماندهی وزارت دفاع و هوافضای سپاه شده بود، با یک فروند هلی کوپتر از دیروز به منطقه اعزام شدیم.

کاپیتان نوری افزود: از ساعت ۷ صبح امروز از اصفهان پرواز کرده و در این منطقه بودیم و در مسیر پروازی که قبلاً اعلام شده بود، تیم عملیات امداد و نجات هوافضا کار تجسس را ادامه دادیم تا اینکه بعد از یک ساعت جست‌وجو در سمت چپ یکی از قله‌ها قطعات بزرگ لاشه هواپیما که آرم شرکت هواپیمایی روی آن است کاملاً دیده شد.

کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما اظهارکرد: هواپیما در فاصله‌ای کمتر از ۳۰ متر از قله با کوه برخورده کرده و قطعات بزرگ آن با آرام هواپیمایی آسمان در محل دیده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان نیز به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با پرواز مجدد هلی‌کوپتر هوا فضای سپاه، نوک قله کوه پازن پیر در منطقه عمومی پادنای سمیرم استان اصفهان به عنوان محل اصابت شناسایی شد.

سردار مجتبی فداء گفت: محل سقوط هواپیما در منطقه عمومی دنا توسط هلی‌کوپتر هوافضای سپاه شناسایی شده و قرار است پس از تأیید نهایی تیم کارشناسی جهت بررسی آخرین وضعیت منطقه و چگونگی انتقال کوهنوردان و امدادگران برای انتقال مسافران و محتویات هواپیما تصمیم‌گیری شود.

حضور تیم بررسی صحنه جرم در منطقه دناکوه

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان که خود در مسیر منطقه دناکوه است، گفت: برای صدور دستور انتقال اجساد قربانیان هواپیمای تهران-یاسوج هوایی هیچ مشکلی نداریم.

حسن رحیمی اظهارکرد: در حال حاضر بازپرس و تیم بررسی صحنه جرم در منطقه دناکوه حضور دارند، نسبت به قوانین و مقررات کاملاً توجیه هستند و هیچ مشکلی در صدور دستور قضایی برای انتقال پیکرها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به محض اینکه گروه بررسی اولیه محل را مشخص کنند و اعلام آمادگی برای حضور درصحنه باشد، دستور نیز برای انتقال پیکرها آماده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز اعلام کرد: اکنون تیم‌های امدادی در منطقه در حال بررسی هستند و به محض دسترسی عوامل امداد و نجات و ارسال گزارش‌ها، چنانچه امکان حضور تیم پزشکی قانونی در محل حادثه فراهم باشد، برای انتقال اجساد و شناسایی آن اقدام می‌شود.

علی سلیمانی‌پور تصریح کرد: باید سطح دسترسی و شرایط لاشه هواپیما بررسی و شناسایی شود و بعد برای انتقال اجساد اظهار نظر نهایی کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت پراکندگی اجساد، پس از دستور مرجع قضایی مبنی بر ورود پزشکی قانونی، شناسایی اجساد بر اساس معیارهای تشخیص هویت انجام می‌شود.

فرماندار سمیرم نیز به خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: روز گذشته پهپادها  ۵۰۰ عکس از ارتفاعات دنا و مسیرهای پروازی  گرفته اند و ۲۵ فیلم هم از این محدوده ضبط شده است.

محمدحسین نصرتی با اشاره به اینکه در حال بررسی و تحلیل فیلم ها و عکس های ثبت شده هستیم، افزود: امروز پس از روشن شدن هوا، ۲۶ تیم امدادی متخصص کار جستجو را از سر گرفتند تا اینکه لاشه هواپیما کشف شد.

افزایش ابر در منطقه دناکوه از بعداز ظهر امروز

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی منطقه جنوب سمیرم گفت: در حال حاضر وزش باد ملایم و دید افقی در منطقه نسبتاً خوب و هوای منطقه جنوب سمیرم تا بعدازظهر صاف و وزش باد ملایم خواهد بود.

حسن خدابخش تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده بعد از ظهر سه شنبه به ویژه از ساعت ۱۴ افزایش ابر را در منطقه دنا کوه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دمای منطقه جنوب سمیرم با سه درجه کاهش در حال حاضر صفر گزارش میشود.

انجام امور قضایی پرونده هواپیمای تهران یاسوج بر عهده دادگستری استان اصفهان

معاون قضایی و نظارت قضلیی دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه طبق مقررات قانون دادرسی کیفری انجام امور قضایی این پرونده بر عهده دادگستری استان اصفهان است، اظهار کرد: برای این پرونده بازپرس هوایی ویژه برای این پرونده انتخاب شده است.

محمد حسین آقایی افزود: طبق مذاکره رییس کل دادگستری استان اصفهان با رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد به منظور تسهیل و تسریع در روند تحویل پیکر حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج قرار بر این شد به محض انتقال اجساد به پایین کوه پس از تایید پزشکی قانونی این اجساد مستقیما به پزشکی قانونی یاسوج منتقل شود.

به گزارش قدس، هیئت هفت نفره فرانسوی برای بازخوانی جعبه سیاه و بررسی حادثه سقوط هواپیمای ATR۷۲ به ایران اعزام شده اند و احتمال انتقال جعبه سیاه به کشور سازنده هواپیما وجود دارد.

هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پرواز ۳۷۰۴ با ۶۶ نفر شامل ۵۹ مسافر بزرگسال، یک مسافر کودک، دو نیروی امنیت پرواز، دو مهماندار، خلبان و کمک خلبان مسافر ساعت ۸ صبح روز یکشنبه هفته جاری پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد و طی مسیر به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.