ایلام- استاندار ایلام گفت: مسائل جانبی اعم از مشکلات تعدیل نیرو و مسائل کارگری، گردش مالی امور مالیاتی و اررزش افزوده و مطالبات پتروشیمی ایلام را در موضوعات تامین خوراک، آب، برق و گاز در وزارت‌خانه های نیرو و نفت پیگیری خواهیم کرد.

پیگیری مشکلات پتروشیمی ایلام در وزارت خانه ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در جریان بازدید از پروژه های در دست بهره برداری پتروشیمی ایلام با تسلیت حضرت فاطمه زهرا(س) و جان باختن ۶۶ نفر از مسافرین و خدمه پرواز تهران – یاسوج، اظهارداشت: فاز دوم پتروشیمی ایلام تا شهریورماه سال ۹۷ با دستان رئیس جمهور به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بازدید بسیار خوبی از دو واحد بزرگ الفین و شیرین‌سازی و سولفورزدایی داشتیم  و پیشرفت خوبی در دو پروژه حاصل شده است، بیان داشت: تامین آب پتروشیمی ایلام مصوب هیات وزیران و تعهد دولت است و خط انتقال آب از سد گلال به پتروشیمی ایلام در وزارت نیرو پیگیری و اجرا می شود.

استاندار ایلام با اشاره به کاهش خوراک پتروشیمی ایلام، ادامه داد: برای حل این مشکل به همراه نمایندگان استان در مجلس تاکنون سه بار با وزیر نفت دیدار داشته ایم.

قاسم سلیمانی دشتکی پیشرفت پروژه‌های شیرین‌سازی و الفین پتروشیمی ایلام را در دوران تحریم و پساتحریم تحسین‌برانگیز عنوان و تصریح کرد: موفقیت پتروشیمی ایلام موفقیت تمام پتروشیمی های استان خواهد بود و نباید مسائل و مشکلات متوجه این مجتمع شود.

‌* تحریم ها هزینه زیادی بر این پروژه تحمیل کرده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این بازدید و نشست ضمن تشکر از حضور مهندس سلیمانی استاندار ایلام، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیران کل در پتروشیمی ایلام و تسلیت شهادت حضرت فاطمه(ص) و جان باختن شماری از هم وطنان در پرواز تهران یاسوج گفت: پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین مجتمع در غرب کشور نقش مهم و کلیدی در اشغالزایی و تولید و توسعه استان داشته است.

فرهاد دانشی با بیان اینکه راه نجات کشور از بکارگیری نیروهای جهادی، متعهد و متخصص در صنعت و اقتصاد کشور خواهد گذشت، افزود: بهره گیری از نیروهای جهادی در این مجتمع نویدبخش شکوفایی اقتصادی، رفاه و امنیت اجتماعی استان و کشور در آینده نزدیک خواهد بود.

 مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه از تاسیس این شرکت ۱۴ سال می گذرد و استخدام‌ها در سالهای آغازین این مجتمع انجام شده است اظهارداشت: این شرکت در صورت استخدام جدید از طریق فرایندهای قانونی و مشخص اقدام به جذب نیرو خواهد نمود.

وی ادامه داد: معرفی تعداد زیادی از نیروهای بومی استان به شرکت از سوی مسئولین و نمایندگان ادوار استان در مجلس، انتظارات از پتروشیمی ایلام را بالا برده است و ظرفیت جذب نیرو در این مجتمع تقریبا تکمیل است.

فرهاد دانشی با بیان اینکه بروزترین و پیچیده ترین تکنولوژی روز دنیا در این مجتمع و بویژه دو پروژه الفین و SRU به کار رفته است ادامه داد: تحریمهای ظالمانه علاوه بر هزینه های سرسام‌آور تکنولوژی، زمان بسیار زیادی را برای تامین اقلام و قطعات مورد نیاز در خارج از کشور هدر داده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزود: هم‌اکنون خوراک با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار شرکت قرار می گیرد و درآمد بخش تولید با این میزان خوراک کفاف هزینه های جاری را نمی‌دهد و امور مالیاتی استان بخش ارزش افزوده را که رقم بالایی است به شرکت برگرداند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام ۳۰ میلیارد ریال از شرکت برق طلب دارد افزود: مقرر شد این طلب از طریق تهاتر با شرکت گاز پرداخت شود ولی تاکنون محقق نشده است.

مهندس دانشی با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام پس از بهره برداری از واحد الفین به ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که از طریق خط انتقال از سد گلال باید تامین شود، خاطرنشان ساخت:در ابتدای آغاز بکار این پروژه بایستی آب، برق و گاز پشت فنسها در اختیار پتروشیمی قرار می‌گرفت تا این مجموعه دغدغه‌ای جز تولید نداشته باشد.

وی با اظهار امیدواری از بهره برداری از واحد شیرین‌سازی تا ابتدای سال ۹۷ و پایان عملیات پیش راه اندازی الفین تا تیرماه سال آتی افزود:عزم جزم مدیران پتروشیمی و مسئولین استان برای بهره برداری از این دو پروژه ستودنی است.

فرهاد دانشی در پایان با ذکر این نکته که با پایان یافتن عملیات اجرایی دو پروژه الفین و شیرین سازی نیروی کارگری به تدریج تعدیل خواهد شد و مسئولین استان باید برای این امر چاره اندیشی کنند خاطر نشان کرد: در ۳۶ ماه گذشته حقوق کارگران هرماه سر موعد مقرر به حساب پیمانکاران پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.