حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اهمیت سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی گفت: خروجی این کنفرانس ها باید به علمای اسلام وحتی کشورهای غیراسلامی ارائه شود تا جهانیان بدانند مباحث مطرح شده در جمهوری اسلامی روی حساب و کتاب و نتیجه مباحثات علمی جدی دقیق است، نه خیالات و یا رسومات بازمانده از نیاکان.

آیت الله مکارم شیرازی: برای مسائل مورد ابتلای شدید جامعه، فکر اساسی و کوشش انجام گیرد

این مرجع تقلید در دیدار با دکتر احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه از کانون شیعه مسائل جدید و موضوعات مهم بررسی و ارائه شود بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی خطاب به دکتر احمد مبلغی گفت: شما کار بسیار خوبی را انجام می دهید و همیشه سراغ مسائل غیرتکراری و تازه ای می روید که از یک طرف، روی آنها کمتر تمرکز و بحث شده است.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: بررسی مباحث اجتماعی از طریق سلسله مباحث علمی، فقهی و اجتماعی کار بسیار خوب و جالبی است و نتیجه این کنفرانس و فعالیت های علمی آن، باید به خوبی منتشر واطلاع رسانی شود.
این مرجع تقلید خطاب به رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تصریح کرد: برای مسائل روز که مورد ابتلای شدید جامعه می باشد فکر اساسی و کوشش کنید، ولی در این زمینه، تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگیریم بلکه فرهنگ ناب اسلامی برهمه فعالیت ها ومباحث علمی حکمفرما باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی گفت: امید است در سایه لطف امام زمان (عج)باشید و بتوانید به نحو احسن این برنامه و کنفرانس را اجراء کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.