کرج- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه یک میلیون و۲۷۴ هزار مشترک برق در استان البرز داریم گفت: نزدیک به ۹۵ درصد مطالبات در سال جاری اخذ شده است و ۵ درصد مشترکان پول برق مصرفی خود را نداده اند.

۵ درصد مشترکان پول برق مصرفی را نداده اند/کاهش ۸ درصدی تلفات شبکه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر اسکندری درنشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد اظهار کرد: نزدیک به یک درصد مشترکین برق البرز مصرف کننده ۴۲ درصد این انرژی هستند و با بهره گیری از این ظرفیت ایجاد ارزش افزوده می کنند.

وی افزود: در حوزه خانگی و تجاری اما مصرف به نقطه بهینه نرسیده که نیاز است در این بخش با اقدامات فرهنگی و همراهی رسانه های گروهی اقدامات موثر ولازم انجام شود.

رتبه اول البرز در رشد مصرف برق

اسکندری با تاکید بر اینکه باید میزان مصرف برق در استان البرز کاهش پیدا کند گفت: البرز با رشد ۸ درصدی استان اول کشور در این بخش بوده و این یعنی اینکه برای پاسخگویی به نیاز موجود باید هرساله در توسعه شبکه رشدی ۸ درصدی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرزسال ۹۷ را سال مدیریت مصرف اعلام کرد و گفت: این محور کاری از سوی وزیر نیرو هدفگذاری شده و ما نیز تلاش می کنیم در راستای نیل به این هدف گام برداریم.

اسکندری با بیان اینکه میزان تلفات  شبکه برق البرز در گذشته بالای ۲۰ درصد بود گفت: با تلاش همکاران ما در استان این میزان به ۱۲ درصد رسیده و شاهد صرفه جویی ۸ درصدی بوده ایم.

توسعه کنتورهای هوشمند در البرز

وی اجرای طرح کنتورهای هوشمند را یکی از برنامه های مهم این شرکت برای سال آینده عنوان کرد و گفت: طرح آغاز شده و در تلاشیم در کل استان این امکان را فراهم کنیم.

اسکندری در توضیح بیشتر گفت: با اجرایی شدن کنتور هوشمند دیگر نیازی به حضور ماموران در منازل نیست وفرایند مصرف از راه دور کنترل خواهد شد.

وی مکانیزه شدن ارتباط مشترکین با شرکت برق را دیگر اقدام صورت گرفته عنوان کرد و گفت: درخواست انشعاب، تغییر نام وکنترل مصرف در این بستر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز کسب رتبه برتر استان در اجرای اقتصاد مقاومتی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد  وگفت: تلاش کرده ایم ضمن عمل به تعهدات خود در موضوع اشتغالزایی در جهت فراهم کردن برق مطمئن برای واحدهای تولیدی نیز گام برداریم وآنجه که نیاز بوده تسهیلات مناسب را برای فعال شدن واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی مهیا کنیم.

اسکندری با بیان اینکه در بارش برف سنگین اخیر شبکه ۷۵۰ مگاواتی ما به شکل پایدار فعال بود گفت: تنها ۲۷ مگاوات از شبکه به دلیل برخی حوادث از جمله شکستن شاخه درختان تحت تاثیر قرار گرفت که آن هم خیلی زود با حضور ۶۰ اکیپی که در آماده باش بودند مرتفع شد.

تسهیلات ویژه برای توسعه نیروگاه های برق خورشیدی

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق خورشیدی اشاره کرد و گفت: تاکنون از سوی بخش خصوصی یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در استان فعال شده است.

وی افزود: برای توسعه این بخش با همکاری مسئولان استان ۲ هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده وشرکت برق نیز خرید تضمینی برق تولید شده را تعهد کرده است لذا به نظر بستر مناسبی برای توسعه این بخش وجود دارد و امیدوارم سال آینده سرمایه گذاری خوبی را در توسعه نیروگاه های برق خورشیدی شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز میانگین متوسط میزان خاموشی در کشور را ۴۰۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه این میزان در البرز ۲۰۰ دقیقه است وتلاش می کنیم در سال آینده از آن بکاهیم.

اسکندری در پایان آموزش وتوسعه فعالیت های فرهنگی با هدف مصرف بهینه برق  را بسیار ضروری دانست و گفت: در سال جاری ودر همکاری مشترک با سازمان های مردم نهادو مدارس فعالیت های خوبی انجام شده است اما آن را کافی نمی دانیم و در این مسیر نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها  وعلاقمند به اخذ راهکارها و پیشنهادات آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.