اصفهان- عملیات جستجو و انتقال پیکرهای جان باختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج، به علت بدی اوضاع جوی و برف و کولاک، به کندی پیش می رود.

کندی انتقال پیکرهای جان باختگان سانحه هوایی به علت اوضاع نامناسب جوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دمای هوا در محل سقوط هواپیما شب گذشته به بیش از ۲۰ درجه زیر صفر رسیده بود و هم اکنون نیز علاوه بر برف و کولاک، خطر ریزش بهمن وجود دارد، که همه این عوامل کار جستجو و انتقال پیکرهای جان باختگان را با مشکلات زیادی همراه کرده است

در ساعت های اخیر امکان پرواز بالگردها فراهم نشد و گزارش ها حاکی از انتقال زمینی پیکرهاست، طبق آخرین اخبار انتقال پیکرها به سمت شهر یاسوج آغاز شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز گفت: دنا پوشیده از برف است، باد شدیدی می وزد، بارش برف و ابر متراکم راداریم، قطعاتی از اجساد جان باختگان سانحه و هواپیما جمع آوری شده، با استفاده از کوله پشتی به سمت پایین در حال حرکت هستند و همه به سمت یاسوج منتقل می شود.

اسماعیل نجار خاطرنشان کرد: در یاسوج هماهنگی های لازم با دادستانی و پزشکی قانونی انجام شده است،

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر پزشکی قانونی از تمام منسوبان مسافران این هواپیما  دی. ان. ای گرفته و با جان باختگانی که منتقل می شوند، هویت اجساد را مشخص و در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که خسارت دیگری نداشته باشیم، بی شک بازماندگان حادثه ضمن اینکه درد سنگینی را تحمل می کنند، راضی نیستند عزیزان دیگری را از دست بدهیم.

وی گفت: علاوه بر نیروهای ارتش، سپاه و کوهنوردانی که روز گذشته در ارتفاعات دنا استقرار یافته اند، امروز تعداد دیگری از کوهنوردان و افراد محلی تازه نفس به محل سانحه اعزام شدند تا در صورت مساعد بودن وضع هوا کار جستجوی پیکر سایر جان باختگان را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی که امروز به منظور توضیح درباره سانحه هوایی به جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رفته بود، گفت: پیکر ۳۰ تن از جان باختگان این سانحه پیدا شده است.

عباس آخوندی درباره علت وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج گفت: مشخص شدن علت سقوط هواپیما منوط به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید منتظر باشیم ستاد بررسی سانحه که مرجع رسیدگی قانونی است، اظهارنظر کند، ما از کارشناسان فرانسوی دعوت کرده ایم که خوشبختانه روز گذشته از شرکت ATR سازنده هواپیما و هم از سازمان هواپیمایی فرانسه که ناظر بر ساخت هواپیما توسط این شرکت است، آمدند و  به جمع تیم بررسی کننده سانحه پیوسته اند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما به دنبال پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما هستیم اطلاعاتی که روی سیستم های ثبت شده وجود دارد، دئر اختیار ما قرار گرفته است

امروز همچنین اعلام شد نمونه گیری از خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای تهران – یاسوج انجام شده و ۴۰ کارشناس آماده احراز هویت هستند که پس از انتقال پیکرها کار خود را شروع می کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران از مردم و خانواده جان باختگان خواست فقط به اخبار رسمی توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.