چابهار- مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار از پهلوگیری پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی در این بندر خبر داد و گفت: ورود این کشتی در راستای توافقنامه سه جانبه هند، ایران و افغانستان و سفر رییس جمهور به کشور هندوستان انجام شده است.

ورود پنجمین کشتی حامل گندم ترانزیتی به بندر چابهار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت : تاکنون تعداد ۳۰۰۰ دستگاه کانتینر وارد بندر چابهار شده و بیش از ۲۴۰۰ دستگاه کانینر از این محموله به کشور افغانستان ارسال شده است.

وی افزود: این ظرفیت در آینده افزایش یافته و امکان ترانزیت کالاهای بیشتری از هند فراهم می شود.

آقایی با اشاره به اینکه، اقدامات چشمگیری طی چند سال اخیر در جهت توسعه و رشد بندر چابهار صورت گرفته و این اقدامات تغییرات مثبتی در روابط این بندر با کشورهای همسایه داشته افزود: تلاش برای تبدیل بندر چابهار به یک بندر ترانشیپی و ارائه خدمات ترانشیپ و حمل فیدری به سایر بنادر منطقه اولویت اصلی این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده و همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

وی گفت:بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشور های اسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در صدد هستیم که با ایجاد مشوق های لازم به خطوط کشتیرانی با دایر کردن خط کشتیرانی به مقصد بندر چابهار باعث کاهش هزینه های حمل دریایی و کاهش قیمت تمام شده ترانزیت از طریق بندر چابهار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.