رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: کانون وکلای دادگستری بززرگترین و قدیمی ترین نهاد مدنی و خود گردان کشور می باشد که نقش مهم و بی بدیلی در در حفظ حقو ق شهروندی دادرسی عدالت محودر و توسعه مدنی و توسعه کشور دارد .

کانون وکلای دادگستری نقش مهمی در حفظ حقوق شهروندی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد حسین جعفری پیش از ظهر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : هفتم اسفند ماه سالروز  تشکیل کانون وکلای دادگستری در ایران می باشد  و این روز به عنوان روز وکیل مدافع نامگذاری شده  هم زمان مصادف با جدا شدن کانون وکلا از دادگستری و تائید مستقل شدن آن در سال ۱۳۳۱ توسط دکتر مصدق  می باشد وهفته اول اسفندماه به نام وکلا نامگذاری شده است .

وی افزورد : کانون وکلای دادگستری یک نهاد خود گردان می باشد که در سال ۱۳۰۹شکل گرفته و حتی درزمانی که در زیرمجموعه دادگستری بود هیچ ردیف بودجه ا ی از دولت دریافت نمی کرد و همه هزینه های آن از محل حق عضویت وکلا در کانون تامین می شود و موضوع همدلی و مشارکت وکلا در این مسیر بسیار حائزاهمیت می باشد.

جعفری تصریح کرد : این کانون یک نهاد کاملا مستقل بوده و یکی  از کسانی که از این استقلال منفعت می برند مردم می باشند و مردم از وکیلی مستقل برای دفاع از دعاوی خود بهره می برند .

  این مسئول ادامه داد : کانون وکلا و رسانه ها و مطبوعات  به عنوان رکن چهارم دموکراسی شباهت های زیادی  دارند و این دو اهداف مشترکی دارند  که یکی از این اهداف حائل شدن بین مردم و دولت بوده و دیگر اینکه تحقق حکمفرمائی قانون مدار از اهداف مشترک این دو نهاد  می باشد .

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گفت : از نتایج این اهداف مشترک تحقق حکمفرمائی قانون مدار می باشد و لازم است برای این موضوع هم مطبوعات و هم کانون وکلا  به صورت مستقل و مجزا عمل کرده تا بتواند در راستای  پیگیری مطالبات مردم و تحقق اهداف خود موثر باشند.

وی با اشاره به تاسیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت :  کانون وکلای دادگستری استان در  کشور بیست وچهارمین کانونی می باشد که تشکیل شده و در حال حاضر ۸۳۷نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۹ کار آموز با این کانون همکاری دارند و براساس  انتخاباتی که دراردیبهشت سال گذشته برگزارشد ۵عضو اصلی هیات مدیره و سه عضو علی البدل  برگزیده شدند تا در این دوره مدیریت کانون را برعهده داشته باشند.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان تصریح کرد: یکی از وعده های  من در ابتدا این بود که دفتر کانون وکلا در بافت تاریخی یزد باشد و این امر هم محقق شد و هدف ما این بود که کانون وکلا ی استان در بافت تاریخی مستقر شود و وکلا برای بافت تاریخی ارزش واحترام قائل بوده چون خود این وکلا هم از مردم می باشند .

جعفری تصریح کرد : ازسوی دیگر استقرار دفتر کانون وکلا و دیگر نهاد های دولت ی دربافت تاریخی موجب ایجاد امنیت در این بافت شده  و باعث پیشگیری بسیاری از معضلات در این بافت می شود  و معتقد هستیم اگر دولت به جای مسکن مهردر یزد بافت تاریخی را احیا و بازسازی می کرد تا مردم وجوانان  با رغبت بیشتری در این بافت  ساکن می شدند یک امتیاز خوب برای استان و بافت تاریخی محسوب می شد.

وی خاطر نشان ساخت : آموزش مهمترین رکن مصلحت عمومی بوده و کانون درحوزه حقو ق شهروندی  نیز با دستان خالی دوره های اموزشی را برگزار نموده  ودر مبحث برگزاری آزمون ها ی وکالت درسال گذشته ۲۷۰۰شرکت کننده از سراسر کشورامسال ۱۸۰۰نفر در استان در این ازمون ها شرکت کردند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان  در پایان از ایجاد اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگترین اینفو گرا فی منشورحقوق شهروندی کشور در یزد خبر داد و اظهارداشت :  این کانون در نظر دارد  به زودی همایشی با عنوان سانحه هواپیمایی تهران - یاسوج را به منظور بررسی حقوق شهروندی در مورد داشتن پروازهای سالم وایمن را در یزد برگزار نماید.

 در پایان این نشست  کانون وکلای استان  با خانه مطبوعات  تفاهم نامه ای را به  منظو گسترش روابط فی مابین به امضاء رساندند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.