زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: تیم ویژه ای به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی مجتمع های بین راهی استان در ایام نوروز تشکیل می شود.

بررسی وضعیت خدمات رسانی مجتمع های بین راهی سیستان در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، دکتر باقر کرد امروز در نشست مشترک «شورای هماهنگی ترافیک و کارگروه ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان» که در استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: زمینه تسهیل بازدید گردشگران از یکصد روستای هدف گردشگری استان با ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی و نصب تابلوهای راهنما از سوی دستگاههای متولی برای مسافران نوروزی فراهم می شود.

وی ضمن انتقاد از وضعیت ارائه خدمات توسط مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در اکثر مناطق استان ، اظهارداشت: تیمی ویژه به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی این مجتمع ها در ایام نوروز تشکیل و در صورت تخطی، برابر قانون با متخلفان برخورد می شود.

معاون استاندار با تاکید بر بهبود عملکرد پایگاههای اورژانس بین راهی در زمان بروز حوادث، ادامه داد: به منظور جلوگیری از تهدید جان افراد سانحه دیده با توجه به عدم آنتن دهی خطوط ارتباطی در برخی مسیرهای مواصلاتی ، شرکت مخابرات استان ضمن ارتقاء کیفیت پوشش آنتن دهی در مسیرهای مواصلاتی یک گروه ویژه تمام وقت جهت رفع نواقص احتمالی تشکیل دهد.

کرد افزود: ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش استان به منظور دسترسی مسافران نوروزی به خدمات مناسب از ظرفیت تمام مدارس برای اسکان اضطراری و موقت مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به تامین کارتهای سوخت آزاد در جایگاه های سوخت بیان داشت: شرکت نفت با توجه به افزایش بیشتر تردد خودروها در ایام نوروز، کارت های سوخت آزاد را در اختیار جایگاه ها قرار دهد و نظارت کافی را بر عملکرد جایگاه ها در دستور مار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اظهار تأسف از افزایش آمار تصادفات و تلفات انسانی در جاده های مواصلاتی استان، گفت: رانندگی أیمن و پرهیز از رانندگی پرخطر نیازمند فرهنگ سازی است که صدا و سیما و رسانه ها باید در این زمینه تلاش کنند. کرد در پایان بر زیبا سازی بلوارها و میادین شهری ، نصب تابلوهای راهنما و مناسب سازی سرعت گیرها به ویژه در سطح شهر زاهدان تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه با بیان اینکه دوربین های کنترل سرعت در ایام نوروز در جاده های سیستان و بلوچستان افزایش پیدا می کند، گفت: از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین سال آینده هر گونه عملیات عمرانی در جاده های استان ممنوع می شود.

سرهنگ بهروزی زاده افزود: در ایام نوروز خودروهای امدادی در جاده ها برای خدمت رسانی به مسافران حضور دارند و همچنین در این راستا تابلوهای هشدار دهنده جاده ای نصب و تعویض می شود. وی با بیان این که برخی محورهای استان دوطرفه هستند، به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مطمئنه برانند و در صورت خواب آلودگی و خستگی رانندگی نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.