تبریز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، علت تأخیر در انتخاب فرماندار جدید را اهمیت شهر تبریز در همه ابعاد ارزیابی کرد.

علت تأخیر در انتخاب فرماندار جدید، اهمیت شهر تبریز بود/کاهش بحران مشاغل و صنایع در طول ۴ سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، رحیم شهرتی‌فر بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار تبریز اظهار داشت: دلیل اصلی در تأخیر معرفی فرماندار جدید تبریز، مسئله توجه کافی و اهمیت ویژه شهر تبریز بود.

وی افزود: فرماندار به عنوان نماینده دولت دقیقاً مسوولیت‌های کلان دولت در کل کشور را می‌تواند در منطقه خود و حیطه وظایف خود انجام دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراقبت از امنیت محدوده، نظارت بر سیاست‌های کلی نظام و اجرای سیاست‌های دولت از جمله وظایف فرمانداری است، افزود: وقتی در انتخابات رئیس جمهور وعده‌هایی می‌دهد، دولت باید نسبت به تحقق این وعده‌ها تلاش کند و وظایف خود را عملی کند، از این رو نمایندگان دولت موظف هستند این سیاست‌ها را جاری کرده و انجام وظیفه کنند.

فرماندار سابق تبریز با اشاره به اینکه تبریز از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و کافی است به مسوولیت و وظایف در حوزه کاری تبریز نگاهی بیاندازیم تا وظیفه سنگین فرمانداری را بشناسیم، تصریح کرد: بنده در همان هفته اول که در فرمانداری تبریز مشغول شدم، با تجمع کارگرانی مقابل فرمانداری روبه‌رو شدم که نزدیک به ۳۰ ماه حقوق نگرفته بودند، در واحدهای کارگری بحران داشتیم و موسسات مالی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده بودند، در مجموع چالش اصلی بحران مسائل اقتصادی و صنایع کوچک و بزرگ بود که با مدیریت این مشکلات به حداقل خود رسید.

وی ادامه داد: براساس سیاست و تدبیر اصول دولتی، بنا شد مشاغل موجود پایدار و مشاغل از بحران خارج شده و کارگران به مطالبات خود برسند.

شهرتی‌فر با بیان اینکه با حمایت‌های آقای جبارزاده و کمک‌های دیگر، مشکلات واحدهای بحران‌دار به حداقل رسید، افزود: این فعالیت‌هاست که باعث شده تبریز و آذربایجان‌شرقی به عنوان امن‌ترین شهرستان و استان در ایران شناخته شده و در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت شغلی، پیش‌رو باشد. 

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری همگان، انتخابات به صورت موفقیت‌آمیز برگزار شد همچنین توجه به سرمایه‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی که براساس سازمان‌های مردم‌نهاد بود نیز از جمله وظایفی است که به خوبی عملی شده است.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: ساماندهی و روی کار آوردن افرادی که به صورت ضابطه‌مند تشکلات مردم‌نهاد را تشکیل داده و در موضوعات مختلف فعالیت کرده‌اند، از دیگر اقدامات فرمانداری تبریز بود.

وی با اشاره به اینکه در عمران و آبادانی ۱۲ هزار رو ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه  شهر و روستا هزینه شده که رضایت مردم را به دنبال داشته است، گفت: سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان از مالیات ارزش افزوده به دهیاری‌ها کمک شده است و کاهش نرخ بیکاری در مقایسه با سایر نقاط کشور را در طول این چهار سال مشاهده کردیم. 

فرماندار سابق تبریز ابراز کرد: آقای علیار راستگو کوله‌باری از خدمت‌رسانی در وزارت کشور دارند و در استان ما سال‌های متمادی موفق عمل کرده‌اند و قطعاً می‌توانند در باقیمانده افزایش رضایت‌مندی مردم از دولت نقش موثری داشته باشند.
منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.