سمنان-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۴ انجمن خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌های گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر و در یک انجمن متعلق به‌کل استان سمنان وجود دارد گفت: همایش خیرین کتابخانه ساز در استان سمنان برگزار می‌شود.

همایش خیرین کتابخانه ساز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کتابخانه‌های روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ کتابخانه روستایی در سراسر استان سمنان بیان کرد: چهارمین دوره مسابقات روستاهای دوستدار کتاب در کشور برگزار شد و در این مسابقات ۶ روستا از استان سمنان نیز مشارکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: ۳ روستای لاسجرد، فرومد و مؤمن آباد از استان سمنان در این دوره از مسابقات در ردیف روستاهای برتر با نشان دوستدار کتاب قرار گرفتند.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یادآور شد: طی یک سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با افزایش ۴ هزارنفری مواجه بوده است.

سما کوش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۷ هزار نفر از جمعیت استان سمنان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند ابراز داشت: در راستای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در سطح استان بیش از ۳۱۰ هزار جلد کتاب اهداشده است که این امر استان سمنان را در رتبه نخست کشوری قرار داده است.

وی از برگزاری همایش خیرین کتابخانه ساز در استان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی دولت استفاده از مشارکت مردمی برای ساخت کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این نهاد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه این همایش در خردادماه سال ۹۷ برگزار می‌شود اذعان کرد: کتابخانه سازی از دیگر سیاست‌های این نهاد برای سال جدید است که این امر با بهره‌گیری از مشارکت مردم و ظرفیت بخش خصوصی محقق می‌شود.

بزرگ‌ترین گردهمایی مؤلفان، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب در سمنان برگزار می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی مؤلفان و خادمان فرهنگ مکتوب در سمنان اظهار داشت: بالغ‌بر ۷۵۰ مؤلف در استان سمنان فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۵۰ نفر از برجسته‌ترین مؤلفان بومی استان سمنان در این گردهمایی دعوت شدند.

سما کوش با بیان اینکه تجلیل از مؤلفان و نویسندگان برتر استان سمنان در دستور کار این گردهمایی است اعلام کرد: از ۲۴ نویسنده و مؤلف برتر استان تجلیل می‌شود و این امر باهدف حمایت از فعالان عرصه فرهنگ مکتوب در استان اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها متعلق به کتابخانه‌های عمومی است افزود: سهم این نهاد در این بخش بالغ‌بر یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان بود که تاکنون تنها ۴۰۰ میلیون تومان از آن پرداخت‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه پرداخت این اعتبار از سوی شهرداری‌ها باید به‌سرعت انجام شود تصریح کرد: متأسفان شهرداری‌ها همکاری مطلوبی با این نهاد در پرداخت بدهی‌های خود ندارند و این امر خدمت‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را کاهش می‌دهد.

وی از فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: ۴۶۷ مسابقه فرهنگی، برگزاری ۶۸۵ نشست کتاب‌خوان در سراسر استان سمنان، ۷۸۲ برنامه برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان برگزارشده است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.