۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 589971

مردم راه خود را از بسیاری از مدیران و مسئولان جدا کرده اند، یا به تعبیر دقیق تر حساب آن ها را از خود جــدا کرده اند.

مردم از مرتجعین گلایه مندند

قدس آنلاین-مردم راه خود را از بسیاری از مدیران و مسئولان جدا کرده‌اند، یا به تعبیر دقیق‌تر حساب آن‌ها را از خود جدا کرده‌اند، مردمی که انقلابی بوده‌اند و انقلابی مانده‌اند؛ زیرا همان طور که امام امت(ره) فرمودند مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، اما مدیران و مسئولان دیوان سالار و به اصطلاح خودشان تکنوکرات که زمانی از مجاهدان نسل اول انقلاب بوده‌اند، دچار ارتجاع شده‌اند، در حقیقت آن‌ها از مردم و انقلاب خود را جدا کرده‌اند. آن‌ها فقط فکر می‌کنند مردمی و انقلابی هستند اما مدت‌هاست که فقط از آن طرف نرده‌ها مردم را می‌بینند، فقط از لابه لای خطوط کاغذها و گزارش‌های تعریف و تمجیدی مدیریتشان، مردم را دیده‌اند، سواران خطوط ویژه هستند؛ جایی که مشکلات و گله‌های مردم دیده نمی‌شود و فهم نمی‌شود. گویی یادشان رفته است که یک طلبه ساده و معلم و کارمند و کارگری بیش نبوده‌اند که برای نیت و هدفی الهی جهاد کردند. یادشان رفته کجا زندگی می‌کرده‌اند. آن‌ها که انتقاد جدیشان به سران طاغوتی، اشرافیت و تجمل و کاخ نشینی و بی توجهی به کوخ نشینان و مستضعفان و پابرهنگان بوده، گویا اکنون به دنبال گرفتن حق مجاهدت خود از انقلاب و مردم هستند! و به اشرافی گری و تجمل روی آورده‌اند. مراوداتشان بیشتر با طبقه مرفه و سرمایه دار است و طبقات محروم پیرامونشان چون دُر، کمیاب است. شاید یکی از دلایلی که رهبر فرزانه انقلاب به نسل سوم بیشتر اعتماد دارند و به آن‌ها امیدوارترند همین باشد. مردم هم همواره قدردان مجاهدانشان بوده و هستند و خود نیز آماده هرگونه جهاد در کنار آن‌ها هستند، اما حساب مرتجعین را از نظام و انقلاب جدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد از آن‌ها ناامید شده‌اند، ولی به اسلام و انقلاب اعتماد کامل دارند. این اوج بصیرت و بلوغ سیاسی مردم است که باید در مقابلشان سر تعظیم فرود آورد و رهبر معظم انقلاب نیز مانند همیشه از ایشان تجلیل کرده‌اند.
اکنون این مسئولان قوای مختلف و نهادها هستند که باید بصیرت به خرج دهند و بدانند که باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند. لازمه این کار بازگشت مجدد به همان روحیه جهادی و انقلابی است. باید توجه کنند که استمرار رویکرد تبعیض آمیز و ناعادلانه، خطری جدی برای همگان به دنبال دارد که موجب می‌شود تلاش‌های سایرین و دستیابی به پیشرفت‌ها نیز احساس نشود. باید بدانند که روحیه جهادی و انقلابی جزء لاینفک کار در نظام اسلامی و تنها راه جبران عقب ماندگی هاست.
از طرف دیگر، مردم نیز باید نسبت به هر گونه ارتجاع و عقبگرد مسئولان حساس باشند و سره را از ناسره جدا کنند و با انتخاب‌های دقیق خود در شوراها و مجلس و ریاست جمهوری این پیام را به صورت جدی به آن‌ها منتقل کنند، همچنین همواره و بر طبق اصل هشتم قانون اساسی، مدیران و مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر نمایند. البته تحقق کامل اجرای این اصل نیازمند همراهی نهادها و دستگاه‌های مسئول و بخصوص قوه قضائیه است و باید بسترهای قانونی را به آسانی برای عموم مردم جهت نیل به این امر به صورت نظام مند فراهم آورند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.