قزوین_ معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگی اسلامی استان قزوین از انتشار فراخوان ششمین جشنواره سراسری رضوی در این استان خبر داد.

فراخوان برگزاری ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در قزوین

شهریار پرهیزگاری در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین از فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجاری خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضویی، گسترش فعالیتهای فرهنگی مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و  تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ٣ بخش فعالیت های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال و ایده های دیجیتال رضوی برگزار می شود، افزود: فعالیت های فرهنگی دیجیتال به عنوان یکی از ۳ محور کلی جشنواره درنظرگرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین بیان کرد: مجموعه فعالیت های فرد یا مؤسسه که در معرفی سیره اهل بیت و معصومین به خصوص امام رضا علیه السلام و حوزه های مذهبی در شکل و قالب دیجیتال انجام شده باشد در این بخش مورد ارزیابی و رقابت قرار می گیرد؛ از نمونه فعالیت ها می توان به فعالیت مستمر گروه ها، کانال ها در شبکه های اجتماعی، فعالیت های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می شوند و مجموعه پایگاه های اینترنتی، صفحات پر مخاطب اینستاگرام و هرگونه فعالیت دیگر که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشند را اشاره کرد.

پرهیزگاری با بیان اینکه جذب و اثرگذاری روی مخاطب از فاکتورهای اصلی در ارزیابی این بخش است، عنوان کرد: از جمله مقررات شرکت در بخش فعالیت های فرهنگی دیجیتال می توان گفت که نوع فعالیت باید مشخص، با هدف تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد و اگر فعالیت شامل چند بخش است باید همه بخش ها پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد.

وی با اشراه به سایر مقررات اضافه کرد:  صفحات اینستاگرام، گروه ها و کانالهای تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارد، الزاما باید کد شامد (شناسنامه الکترونیکی و محتوای دیجیتال) را داشته باشند و اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این بخش به منظور حمایت از ایده های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت های دیجیتال تأثیر گذار با موضوع رضوی ایجاد شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر همین اساس از علاقه مندان و صاحبان ایده دعوت می کند تا طرح خود را در زمینه های نرم افزارهای تلفن همراه، نرم افزارهای چندرسانه ای، بازیهای رایانه ای، شبکه های اجتماعی و دیگر فعالیت های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه کنند.

پرهیزگاری مطرح کرد: طرحهای دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جدا داوری شده و به ایده هایی که خلاقانه، تأثیرگذار و قابل اجرا باشند جوایزی اهدا می شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان برای اطلاعات بیشتر به دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولید محتوای رضوی در فضای مجازی واقع در قزوین- بلوار آزادگان- چهارراه غیاث آباد- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین- دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولید محتوای رضوی در فضای مجازی مراجعه و یا با شماره های ٠٢٨٣٣٦٩١٤٠٤-٠٢٨٣٣٦٩١٤١٢ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.