کرج- مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز از اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای فعالیت علاقمندان به اتومبیلرانی رشته آفرود در این استان خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای فعالیت «آفرود» در البرز

حامد فرضی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: این اقدام در جهت حفظ عرصه های منابع طبیعی و جلوگیری از تاخت وتاز خودروسواران در مراتع صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای حفظ اراضی ملی مسیرهای فعالیت آفرودسواران مسدود شده و با همکاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان البرز فضایی جایگزین در وسعت ۲۰۰ هکتار به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی یکی از تکالیف اصلی این اداره کل در سال جاری بوده گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته رفع تصرف شده است.

فرضی در ادامه گفت:  تحقق سهم فضای سبز شهرک های صنعتی، احیاء مناطق بیابانی و استفاده از توان خیرین در این راستا می تواند کمک شایانی به حفظ و حراست از منابع طبیعی کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پایان با اشاره به مشکلاتی که در این زمینه  دامنگیر اداره منابع طبیعی است  گفت: مشکل اساسی عدم وجود اعتبارات مناسب برای اجرای ارتقای فرهنگ و دانش حفظ  و صیانت ازمنابع طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.