همدان-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعرفه عوارضی محلی سال ۹۷ در موعد قانونی خود اعلام و چاپ شد ، اظهار کرد:در اجرای ماده ۳۰ آئین نامه مالی شهرداری ها هر شهرداری باید دارای تعرفه عوارض باشد.

افزایش ۳۵ درصدی بودجه ۹۷ شهرداری همدان/عوارض شهرداری ۱۵ درصد افزایش یافت
 به گزارش قدس آنلاین، حسین قراباغی با اشاره به عدم اعمال تبصره‌های مغایر دارای رای دیوان عدالت اداری در دفترچه افزود: یکی از مباحث این بود که در صورت درخواست مالکین، شهرداری می‌تواند صدور پروانه‌ها و مبلغ را به صورت اقساط از شهروندان اخذ کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با بیان اینکه در بحث ضرایب افزایشی نداشتیم و در بسیاری از موارد کاهشی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تخفیف در عوارض املاک موجود در حرایم خاص نیز در نظر گرفته شده است.
وی تخفیف در ایجاد فضاهای رفاهی و تفریحی، رایگان شدن ایجاد سرویس‌های بهداشتی، رایگان شدن عوارض ساخت هتل‌های ۵ ستاره و تخفیف ۹۰ درصدی هتل‌های ۳ و ۴ ستاره در دفترچه تعرفه عوارض سال ۹۷ دیده شده است.
قراباغی بیان کرد: تمام محلات دارای واجد ارزش تاریخی، محلات قدیمی و مناطق باززنده‌سازی در راستای تبدیل به موزه، سفره‌خانه‌های سنتی، بوم‌گردی و هتل سنتی مشمول عوارض نمی‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد پارکینگ عمومی نیز عوارض رایگان شد، اظهار کرد: مساجد برای ایجاد واحد تجاری تا ۳۰ متر مشمول عوارض نمی‌شود تا زمینه مالی مساجد تقویت شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت ارزش معاملاتی املاک در دفترچه تعرفه عوارض سال ۹۷ تصریح کرد: تلاش بر این بوده است تا افزایش بالایی در دفترچه تعرفه عوارض ایجاد نشود.
وی درباره بودجه سال ۹۷ شهرداری همدان نیز بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر، توسعه فضای سبز، طرح‌های عمرانی و موضوعات سرمایه‌گذاری از موضوعات مهمی است که در بودجه دیده شده است.
قراباغی با اعلام اینکه بودجه تصویب شده سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۳۵ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: مبلغ کل بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری همدان ۶۴۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
وی افزود: بودجه ۱۲ سازمان شهرداری همدان ۱۸۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان است که این بودجه نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان اظهار کرد: بودجه چهار منطقه شهرداری همدان به همراه ستاد، ۴۵۶ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه براساس بخشنامه بودجه، سهم بودجه جاری ۶۰ درصد بوده و مابقی بودجه عمرانی است، عنوان کرد: اما در بودجه سال ۹۷ شهرداری همدان ۵۶ درصد بودجه به مباحث عمرانی اختصاص یافته است.
قراباغی بودجه عمرانی شهرداری همدان در سال ۹۷ را ۳۶۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بودجه جاری شهرداری همدان ۲۸۵ میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه بودجه آسفالت شهرداری همدان در سال ۹۷ دو برابر شده و به ۲۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: تمام هزینه رُفت و روب و جمع‌آوری زباله ۳۱ میلیارد تومان دیده شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اشاره به اینکه هزینه نگهداری فضای سبز در سال ۹۷ به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است، گفت: برای ایجاد پارک و توسعه فضای سبز ۱۷ میلیارد تومان دیده شده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد فضای پارک ۱۰۰ هکتاری در اراضی جاده حیدره یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای تقاطع غیرهمسطح شهید سردارهمدانی ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.