ایرانشهر- اگر فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت جلسه ای با مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ها برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم که از سوی خبرنگاران مطرح می شود، برگزار نمایند، اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی در پیشبرد اهداف آنان و جلب اعتماد مردمی بسیار تأثیرگذار می گردد.

قدس آنلاین -گروه استانها-حسین سپاهی: در طول دوران حکومت ستمگرانه طاغوت و طاغوتیان، سرزمین اسلامی ایران بخصوص مناطق محروم و مرزی بیشتر تحت فشار بوده و به علت بی اعتنایی سردمداران جور و ستم به مردم منطقه و بی اعتنایی به رشد فکری جامعه ضربه های جبران ناپذیری به پیکره این جامعه وارد شده است، اما با طلوع خورشید انقلاب و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از ناهنجارهای قبلی جلوگیری شد و عوامل مثبت و سازنده از قبیل جراید و سایر وسایل ارتباط جمعی در خدمت مردم منطقه قرار گرفتند.

مطبوعات نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی جامعه دارند و اطلاع رسانی به بخش عظیمی از پیکر جامعه از طریق جراید و مجلات صورت می گیرد و این مطبوعات است که آیینه تمام نمای مسایل، رخدادها، مشکلات و نارسایی ها و نیز انعکاس خدمات حاکمیت و نمایندگان آن در شهرستان ها می باشند.

مهمترین وظیفه رسانه ها نیز بیان دستاوردهای انقلاب و طرح چگونگی پیروزی آن در برابر توطئه های دشمنان قبل از سال ۵۷ می باشد، تا جوانان ما در جریان فداکاری ها و از خود گذشتگی های نیروهای انقلابی در مبارزه با طاغوتیان باشند. مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که سیستان و بلوچستان هم مرز کشورهایی است که حضور آمریکای جهانخوار در آن کشورها پررنگ است و استکبار برای نابودی و تضعیف ملت ایران بویژه جوانان سیستان و بلوچستان از طریق شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نقشه های شومی دارد، بنابراین ضرورت دارد تا مطبوعات از طریق درج مقاله ها و گزارش های مستند جوانان را در جریان توطئه های دشمنان قسم خورده قرار دهند .

از سوی دیگر مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مناصب و مسئولیت های خود را مدیون مردم همیشه در صحنه می باشند بایستی در راستای پاسخگویی به افکار عمومی جامعه با اصحاب مطبوعات همکاری نزدیک و تنگاتنگی داشته و خود را در  قبال آنان مسئول بدانند. همچنین روابط عمومی ادارات و سازمان ها همانند مطبوعات پل ارتباطی مردم با مسئولان محسوب می شوند و مهمترین وظیفه آنان تبادل اطلاعات با رسانه هاست، از این رو مسئولان روابط عمومی ها نباید خود را از خبرنگاران و مطبوعات جدا بدانند.

انتظار می رود مدیران سازمان ها و ادارات هم  این مهم را مد نظر داشته و توصیه های لازم را به واحدهای روابط عمومی بنمایند. از فرمانداران هم به عنوان نماینده عالی دولت تقاضا می شود جلسه ای  با مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ها برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم که از سوی خبرنگاران مطرح می شود، برگزار کنند، چون اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی در پیشبرد اهداف آنان و جلب اعتماد مردمی بسیار تأثیرگذار است .

در این میان مدیران ادارات و سازمان هایی که قدر این فرصت را دانسته و پاسخگوی افکار عمومی نزد اصحاب مطبوعات بوده اند موفقیت های بیشتری داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.