رشت_ امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه استان گیلان از وجود مدیران میانی ضعیف رنج می‌برد گفت: استان گیلان استانی ویژه برای کشور است اما به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم.

 استان گیلان از وجود مدیران میانی ضعیف رنج می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: رعایت تقوا از مهم‌ترین مسائل قابل طرح در نمازهای جمعه است. 

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انسان‌ها در دنیا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا به خوشبختی برسند عنوان داشت: تمام ادیان الهی این توصیه را برای انسان‌ها داشته‌اند که خوشبختی‌های دنیایی را از راهی کسب کنند که بعد از مرگ نیز ادامه داشته باشد.

پوررضا رعایت تقوا را سبب تدوام خوشبختی‌های دنیوی در آخرت دانست و ابراز داشت: انسان‌ها باید خدا را در تمام امور در نظر بگیرند تا از این طریق بتوانند به سعادت واقعی دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید برای زندگی خود برنامه داشته باشد خاطرنشان کرد: وقتی به زندگی پیامبراکرم(ص) مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که زندگی او اصولی داشت که مردم نیز با الگوبرداری از پیامبر(ص) آن‌ها را رعایت می‌کردند.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه هیچ‌کسی در جمهوری اسلامی با زور مسئول نشده است تصریح کرد: برخی مسئولان نباید خودشان را فریب دهند که مجبور به قرار گرفتن در برخی مسئولیت‌ها هستند.

پوررضا با بیان اینکه مدیران باید شرایطی را فراهم کنند تا افراد تحت مدیریت آن‌ها اصول اخلاقی و انسانی را نیز در محل کار بیاموزند گفت: هیچ‌کسی مانند پیامبراکرم(ص) پایبند به اصول الهی نبود.

رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: اجرای قوانین فقط برای قشر ضعیف جامعه نیست بلکه بزرگان و قدرتمندان جامعه نیز باید از آن تبعیت کنند.

امام جمعه موقت رشت دین اسلام را به‌عنوان چکیده سیره تمام انبیاءالهی معرفی کرد و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید اصول اخلاقی را به جوانان آموزش دهند.

پوررضا با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به‌عنوان سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" خاطرنشان کرد: نامگذاری سال‌ها به این معناست که در آن سال باید بر محور آن شعار اقدامات موثری انجام شود.

وی نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را یک راهبرد و استراتژی دانست و ابراز داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید بررسی کنند که در راستای تحقق شعارهای هرسال چه اقداماتی انجام داده‌اند.

رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با اعلام اینکه متاسفانه دشمن بیشترین نفوذ را در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها داشته است گفت: ۴۰ میلیون نفر از مردم ما به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

امام جمعه موقت رشت خطاب به استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از استاندار گیلان می‌خواهیم تا در پایان سال از مدیران استان بخواهد تا گزارش عملکرد خود را در راستای تحقق شعار سال ارائه دهند.

وی با بیان اینکه استان گیلان از وجود مدیران میانی ضعیف رنج می‌برد تصریح کرد: استان گیلان استانی ویژه برای کشور است اما ما به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم.

پوررضا با اعلام اینکه فرصت برای خدمت مدیران به مردم خیلی کم است اظهار داشت: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که کشور نیاز به مدیران جهادی و با برنامه دارد.

رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با اشاره به فرارسیدن سالروز برگزاری نخستین انتخابات ریاست جمهوری در کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی شفاف است اما برخی معاندان برای تخریب ذهنیت جوانان اتهاماتی نظیر دیکتاتوری را به نظام می‌زنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن روز "مهندس" و گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی افزود: دانشگاه‌های مهندسی باید در راستای رفع نیازهای کشور اقدامات کاربردی انجام دهند و اینکه دانشجو را به مهاجرت به خارج ترغیب کنند نوعی نفوذ است.

پورضا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را امری مهم و قابل توجه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: جای سئوال است که چرا اجازه داده می‌شود در برخی رستوران‌ها مشروبات الکی توزیع شود یا برخی با چاقو و قمه به مردم حمله کنند.

وی ضمن تجلیل از مقام حضرت ام‌البنین(س) و مادران شهدا ابراز داشت: جامعه‌ای که زنان جامعه در آن وظایفشان را به‌عنوان یک مادر و همسر ندانند دوام نمی‌آورد و امروز شاهد هستیم که در غرب از زنان به‌عنوان یک وسیله استفاده می‌شود.

رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با اشاره به اغتشاشات دراویش در تهران گفت: کارشناسان اسرائیلی این نکته را بیان کرده‌اند که تنها راه مقابله با جمهوری اسلامی ایجاد دعواهای فرقه‌ای در کشور است.

امام جمعه موقت رشت با انتقاد از عدم مسلح بودن نیروهای انتظامی در این غائله اظهار داشت: وقتی نیروی انتظامی غیرمسلح باشد اغتشاشگران هم به خود جرأت حمله و به شهادت رساندن جوانان را می‌دهند.

پوررضا با اشاره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی نباید حتی یک ثانیه از وقتشان را بیهوده تلف کنند و باید به‌دنبال حل مشکلات مردم باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.