رشت- خطوط بی آرتی رشت که با حواشی متعدد و به رغم مخالفت کسبه ها و اعضای شورای شهر در خرداد ماه ۹۴ طرح آن اجرا شد در اسفند ماه ۹۶ جمع آوری شد.

خطوط بی آرتی مسیر میدان فرهنگ  تا میدان حشمت جمع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خطوط بی آرتی رشت که با حواشی متعدد و به رغم مخالفت کسبه ها و اعضای شورای شهر و در زمان شورای چهارم و شهردار محمد علی ثابت قدم در خرداد ماه ۹۴ طرح آن اجرا شد بعد از گذشت دو سال به دلیل جانمایی نامناسب و به تبع آن خسارتهای جانی و مالی به عابرین ، موتور سواران و رانندگان عملا در اسفند ماه ۹۶ جمع آوری شد.

از شب سوم اسفندماه امسال جمع‌آوری نرده‌های خطوط بی آر تی به دستور شورای پنجم رشت در حال جمع‌آوری است و در این میان شهروندان نظاره ‌گر هدر رفتن هزینه‌های مادی و معنوی هزینه شده برای اجرای این پروژه هستند.

این پروژه نه تنها بار مالی فراوانی را به شهرداری تحمیل کرده بود بلکه با اجرای این پروژه عملاً کسب‌ وکار کسبه از رونق افتاد و روزبه ‌روز کسبه دو طرف خطوط بی آرتی مشتریان خود را از دست دادند بطوریکه برخی از آنها حاضر شدند به جای دیگر نقل مکان کنند.

به گفته شورایی ها اجرای پروژه بی آر تی مصوبه شورای چهارم رشت را به همراه نداشت و اجرای بی آر تی در مسیری که جزو ورودی اصلی شهر بود اشتباه محض بود.

اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسانه و موقتی از سوی مدیران  همچون قطع شبانه ۳۷ اصله درخت کهن‌سال در راستای اجرای این پروژه و هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و بازتاب آن در رسانه‌های ملی از اتفاقات ناگواری بود که در اذهان عمومی باقی‌مانده است.

گفتنی است ، نرده های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی از پنجشنبه شب تا صبح دیروز (جمعه) در مسیر میدان فرهنگ تا میدان حشمت منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت، از سوی شهرداری کلانشهر رشت جمع آوری شد.

  مردم  رشت از تلاشهای مسئولین پیگیر این مسئله بخصوص شورای حمل و نقل و ترافیک و راهنمایی و رانندگی رشت تشکر و قدردانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.