زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: امروز کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست که علت آن حرکت نوید بخش سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخشهای مختلف است.

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، باقر کرد با تبریک زاد روز خواجه«نصیرالدین طوسی» و روز مهندس به مهندسان با اشاره به دستورالعمل حذف شاغلان مهندس در ۹ دستگاه دولتی از چرخه نظام مهندسی ساختمان، اظهارداشت: حذف بخشی ازتوانمندی ها و تخصص مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرحهای عمرانی کشور که بعضا در برخی بخشها ممکن است منحصربه فرد باشند، اشکال دارد و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

وی افزود: قبل از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان از تخصص و توان علمی مهندسان استفاده نمی شد و عملا در شهرسازی نقشی نداشتند.

وی ادامه داد: همچنین اصول فنی ساختمان ، تاسیسات ، معماری و سایر موارد مرتبط با ساخت و ساز در ساختمانها رعایت نمی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: به عنوان نمونه در شرایط فعلی با ورود گاز به استان، امکان لوله کشی گاز در هیچ یک از ابنیه ها و ساختمانهایی که در گذشته ساخته شده اند، بدون تخریب آنها فراهم نیست.

کرد با بیان اینکه ساخت و سازها در گذشته از کیفیت لازم برخوردار نبوده اند، تصریح کرد: با تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکیل گروههای نظارتی و شورای انتظامی در سازمانها، کار نظارت بر ابنیه ها بصورت جدی شروع شد .

به گفته وی با اجرای طرح مکانیزه ارجاع نظارت بر ساخت و سازها برای تمام اعضاء در استان ، تحول جدی در کیفیت و نظارت بر ساخت و سازها به وجود آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.