عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان دیروز در واکنش به ادعاهای رئیس دولت‌های نهم و دهم در مورد انتخابات آزاد با انتشار محتوای جلسه دیدار خود با محمود احمدی نژاد پس از انتخابات ۸۸ و افشار درخواست‌های او از شورای نگهبان در مورد نتایج انتخابات مذکور به این اقام احمدی نژاد واکنش نشان داد.

تلاش برای ماهی گیری از آب گل آلود

قدس آنلاین-عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان دیروز در واکنش به ادعاهای رئیس دولت‌های نهم و دهم در مورد انتخابات آزاد با انتشار محتوای جلسه دیدار خود با محمود احمدی نژاد پس از انتخابات ۸۸ و افشار درخواست‌های او از شورای نگهبان در مورد نتایج انتخابات مذکور به این اقام احمدی نژاد واکنش نشان داد.

کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ بعد از ظهر از دفتر رئیس جمهور وقت اطلاع دادند که "آقای رئیس جمهور ساعت ۲۱:۳۰ منتظر شماست. "، تعجب کردم چون ارتباط و رفت‌وآمدی نداشتم. سؤال کردم از دفتر ایشان بپرسند؛ موضوع چیست؟ پاسخ این بود که برخی مسائل روز.

علی‌رغم شلوغی کارها، با مشورت دبیر محترم و در ساعت مقرر به دفتر ایشان رفتم. در دفتر با آقای الهام مواجه شدم. به‌شوخی گفتم "معلوم شد موضوع چیست و کار، کار چه‌کسی است"، اظهار بی‌اطلاعی کرد. به‌همراه رئیس جمهور به یکی از  اطاق‌ها رفتیم. بعد از تعارفات گفت "چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی‌کنید؟ "، منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود، گفتم "هنوز شکایت‌ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم".

قطعاً بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که "نتیجه را زودتر اعلام کنید" و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه "تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات  نیست". این نظر از سوی سایر اعضای محترم شورا نه‌تنها مورد قبول واقع نگردید، بلکه مهلت قانونی رسیدگی به شکایات با موافقت رهبر معظم انقلاب تمدید هم شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد:حالا باید دید؛ چه‌کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند، شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی؟

علی مطهری هم در یادداشتی به این اقدام رئیس دولت نهم و دهم واکنش نشان داد و با طرح این سوال که آیا اظهارات احمدی‌نژاد به معنی تهدید قوه قضائیه برای افشای حقایق است؟ خطاب به وی گفت: بهتر آن بود که این‌ پیشنهادها را در زمان صدارت خود و لااقل قبل از بازداشت دوستان‌تان و مطرح شدن پرونده‌های خودتان می‌گفتید.

نایب رئیس مجلس افزود: درخواست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی، مفهوم مخالف آن این است که در انتخابات‌های اخیر، خصوصا در سال‌های ۸۴ و ۸۸ که آقای احمدی نژاد در متن قضایا بوده است، مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی وجود داشته است.

سوال این است که اگر چنین چیزی واقعیت دارد چرا ایشان در همان زمان این موضوع را اعلام نکردند؟ آیا اعلامِ امروز ایشان به معنی تهدید قوه قضاییه نیست که مثلا اگر بقایی و سایر دوستان را مجازات کنید یا پرونده‌های خود من را به جریان بیندازید حقایقی را افشا خواهم کرد، تا قوه قضاییه منصرف شود؟

جلال میرزایی رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در واکنش به اقدامات رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: مشکل احمدی‌نژاد این است که فکر می‌کند، نظام دچار بحران مشروعیت شده و حال او می‌تواند با استفاده از این بحران، خود را به‌عنوان اپوزیسیون معرفی کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.