اراک- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: امسال ۷۸ هزار و ۴۲۲ کیلوگرم تخم مرغ در ۴ شهرستان استان تولید شده است.

تولید ۷۸هزارتن تخم مرغ در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید فرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد : برای ایام نوروز هزار تن پرتقال از مازندران و ٥٠٠ تن سیب از دماوند خریداری شده است.

وی گفت : ٧٠ درصد سیب قرمز و ٣٠ درصد سیب سفید ذخیره سازی شده است که این میزان، میوه شب عید در انبارهای قم، ساوه و خمین می باشد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته هشت غرفه و نقطه در اراک جانمایی شده که امسال نیز ضمن فعال شدن این هشت غرفه ٢ غرفه دیگر افزایش خواهد یافت و قیمت گذاری آن نیز توسط ستاد تنظیم بازار کشور انجام خواهد شد.

فرخی با اشاره به زمان توزیع میوه شب عید گفت :امسال هم مانند سال های گذشته از ٢٥ اسفندماه آغاز خواهد شد، اما فرمانداران و کمیته تنظیم بازار شهرستان ها با توجه به شرایط زمان توزیع را تعیین خواهند کرد.

وی در خصوص تامین کالاهای اساسی بیان کرد: سه رقم کالای اساسی برنج ٣٠ هزار تن، روغن نباتی ١٠ هزار تن و کره حیوانی ١٠٠ تن در کشور تامین شده است و سهمیه برنج استان مرکزی ٥٣٧ تن (هندی و تایلندی) است که تاکنون ٣٣٠ تن معادل ٦١ درصد وارد استان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: برنج هندی ٢ رقم است که نوع ١١٢١ به قیمت ٥٦٠٠ تومان، نوع pr۱۱ به قیمت ٢٦٠٠ تومان و برنج تایلندی نیز به قیمت ٣٩٠٠ تومان به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به ذخیره ٢ هزار و ٥٧١ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ٦٢٠٠ تومان و ٢٠ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت ٢٣ هزار تومان گفت: ذخیره سازی ها انجام شده است و ٨٠ تن گوشت قرمز منجمد نیز وارد استان خواهد شد.

فرخی در خصوص قیمت تخم مرغ با بیان اینکه بخشی از نیاز بازار و توزیع براساس قیمت مصوب دولت و بخشی با قیمت بازار عرضه خواهد شد، گفت: امسال ۷۸ هزار و ۴۲۲ کیلوگرم تخم مرغ در ۴ شهرستان استان تولید شده است که ساوه با ۱۰ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم بیشترین میزان تولید و خمین با ۹۹۷ کیلوگرم کمترین میزان تولید را داشته اند. در زرندیه و خنداب نیز به ترتیب ۸۷۳۷ و ۹۵۷۴ کیلوگرم تخم مرغ تولید شده است.

وی اظهار کرد: تا امروز بخش عمده ای از سهمیه برنج استان وارد شده است و با استفاده از ظرفیت فروشگاه ها و تعاونی ها ذخیره سازی شده و عرضه خواهد شد.

فرخی با تاکید بر اینکه تمام کار ستاد رصد بازار، برنامه ریزی و عملکرد فعالانه است، گفت: از ١٥ بهمن ماه تاکنون ٨٩ مورد بازرسی از واحدهای پروتئینی در استان انجام شده است که منجر به تشکیل ٣ پرونده تخلف و معرفی به تعزیرات شده است و تاکنون ٨ تیم دو نفره بازرسی را انجام داده اند که از ١٥ اسفندماه به ٣٠ تیم بازرسی افزایش می یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه ساخت انبار مناسب با شرایط استان با کمک سازمان برنامه و بودجه استان در اراک طی سال آینده به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.