کرج - رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری باند ۴نفره سرقت خودرو در این استان خبر داد.

دستگیری اعضای باند ۴نفره سرقت خودرو در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ جواد صفایی پیش از ظهر امروز یکشنبه  در نشست خبری  با اصحاب رسانه  اظهار کرد: با اعلام اینکه سرقت خودروهایی از جمله زانتیا، پرشیا، مزدا در سطح استان افزایش پیدا کرده است موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تدابیری که فرمانده نیروی انتظامی البرز اتخاذ کرد که اداره آگاهی موفق شد اعضای باند ۴نفره را  در دو عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر کند.

سرهنگ صفایی افزود: در تحقیقات مقدماتی این باند منکر هر گونه سرقت خودرو بود اما بعد از مواجه شدن با اقدامات پلیس و کشف یکی از خودروها  واظهارات یکی از مالخران اغفال شده در نهایت به جرایم خود اعتراف کردند.

وی با اشاره با اعترافات این مالخر گفت: شیوه کار این باند به این صورت بود که با بهره گیری از تخصص یک نقاش خودرو اقدام به خرید ماشین های تصادفی کرده و سپس با سرقت خودرو مشابه و همرنگ و تغییر ارکان آن  خودرو سرقتی را تعویض پلاک می کردند.

وی با اعلام اینکه هر ۴نفر دستگیر شده سابقه کیفری دارند، افزود:  کشفیات خودرو در ۳ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲درصد افزایش داشته است ضمن اینکه وقوعات در این موضوع هم کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۵ نفر مالخر دستگیر شده اند، اظهار کرد: صد فقره سند خودروی تصادفی از منزل آنها کشف شده است.

 کشف ۱۳فقره سرقت به عنف

سرهنگ صفایی از دستگیری باند دونفره سرقت به عنف و اعتراف به ۱۳فقره سرقت در استان خبر داد و گفت: این باند اقدام به سرقت خودرو  پراید می کردند که با همین خودرو در ساعات پایانی روز اقدام به سرقت  وزورگیری می گردند.

وی توضیح داد: راننده قبل از رسیدن به مقصد تغییر مسیر داده و وقتی مورد اعتراض مسافر قرار می گرفت با سلاح سرد مسافر را تهدید می کردند و در نهایت مسافر چاره ای جز تسلیم نداشت و اشیای  قیمتی همچنین پول نقد خود را تحویل می داد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: در نهایت در همان محل مسافر را پیاده می کردند و با توجه به اینکه خودرو ها سرقتی بود هیچ راهی برای ردیابی موثر وجود نداشت.

سرهنگ صفایی با بیان اینکه همکاران ما در کلانتری ۳۸ شهرک بنفشه با تعقیب و مراقبت در مسیر موفق شدند در عملیات غافلگیر  کننده اعضای باند را در حین سوار شدن مسافر دستگیر کنند افزود: در بازرسی منازل این سارقین دو دستگاه خودرو سرقتی پراید ،یک قبضه سلاح کمری و یک شوکر و همچنین تعدادی از اموال مسروقه را کشف شد.

وی در پایان گفت: شهروندانی که سوار خودرو پراید سفید رنگ شده و لوازم آنها به سرقت رفته است می توانند برای شناسایی سارقان به پلیس آگاهی البرز مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.