ایلام- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی راهگشای رفع ترافیک شهر ایلام است.

استفاده از حمل و نقل عمومی راهگشای  ترافیک ایلام

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، سرهنگ محسن ناصری در نشست خبری با اصحاب رسانه ها و مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه مهمترین هدف پلیس اصلاح رفتارهای غلط رانندگی است، اظهارداشت: رعایت حقوق شهروندی از مهمترین اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و اعمال قانون در سطح استان می باشد زیرا این مقوله از مهمترین خواسته های بحق مردم است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ١۵هزار خودرو به طرح ترافیک استان اضافه می شود، بیان داشت: افزایش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش بار ترافیک شهر راهگشاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اجرای طرح همیاران پلیس در سراسر کشور را یکی از دلایل کاهش تصادفات عنوان و تصریح کرد: در همین راستا ٣۵ هزار دانش آموز تحت پوشش یادگیری فرهنگ ترافیک در سطح استان قرار گرفته اند.

سرهنگ محسن ناصری به شماره گذاری و نقل و انتقال هشت هزار خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۸ خودرو فرسوده از چرخه ترافیک استان در سال جاری خارج شده اند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۴٩۵ موتورسیکلت شماره گذاری شده و علاوه بر این ۲۶۹ راننده متخلف با ۳۰ نمره منفی متوقف شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با بیان اینکه در ده ماهه اول سال جاری تاکنون هشت هزار و ۷۲۴ جلد گواهینامه در استان صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است، بیان کرد: برای ایام منتهی به پایان سال، طرح روانسازی ترافیک که از ٢۴ اسفند آغاز و تا ١٧ فروردین ادامه دارد در مسیرها پرترافیک محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

سرهنگ محسن ناصری به مشکلات فراوان در حوزه رانندگی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: می توان با کمک اصحاب رسانه این فرهنگ سازی در جامعه ایجاد شود و قلم و گفتار اصحاب رسانه در جهت آگاه سازی به موقع به مردم در بحث حوادث رانندگی کاری ارزنده و خدا پسندانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.