شهرکرد-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ما مقاطع مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و نیروی انتظامی نیز در تمام این مقاطع نقش آفرین بوده است که انصافا مدیریت خوبی بر نیروی انتظامی حاکم است.

مدیریت خوبی بر نیروی انتظامی حاکم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد،حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اگر کاری واقعا باید انجام بشود و انجام شده است حتما وظیفه و تکلیف است و وظیفه و تکلیف را هم خدای تبارک و تعالی باید پاداش بدهد و نمره الهی است لذا انسان از دلخوش شدن به این تشویق های مردمی خوف دارد که مبادا نمره الهی آن کاهش یابد و خداوند به دلیل دلخوش بودن به این تشویق ها دستش را خالی بگذارد و چیزی عاید او نشود.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد:همه در استان می‌دانند که بنده از دریافت لوح و تشویق در جلسات و مکان‌های مختلف اِبا دارم و با روحیه‌ام سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: گاهی نیز انسان کاری انجام نمی دهد و تشویق ها موجب شرمندگی او می شود یعنی در آن وظیفه ای که باید در نظام جمهوری اسلامی انجام گیرد و خدماتی که باید ارائه شود متاسفانه حق مطلب ادا نمی شود و شرمندگی درپی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: البته هر کس در جایگاهی که هست باید حق آن جایگاه را ادا کند لذا بنده هم به نوبه خود باید حق آن تریبون و جایگاهی که به عنوان امانت در اختیارمان است یا کار فرهنگی ای که باید صورت گیرد و موعظه و نصحیت و جهت دهی و نظارتی که باید باشد را ادا کنم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: شان نظام جمهوری اسلامی خیلی بالا است و آن چه که ما انجام می دهیم خیلی ناقص و در شان و تراز نظام جمهوری اسلامی نیست حال اگر انسان بخواهد به این تشویق ها دلخوش شود و فریب بخورد که کارم چشمگیر بوده است دچار غرور می شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه عنوان کرد: بنابراین اگر انسان بتواند از این تشویق ها و مسائل ظاهری پرهیز کند و ابا داشته باشد شاید بتواند به درجات الهی ارتقا و به انجام وظیفه بیشتر موفق گردد.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی انصافا در این مقطع خوش درخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: ما مقاطع مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و نیروی انتظامی نیز در تمام این مقاطع نقش آفرین بوده است که البته در برخی مقاطع گاهی قوی تر و گاهی ضعیف تر اما در این مقطع احساس می شود که انصافا مدیریت خوبی بر نیروی انتظامی حاکم است و مجموعه ای مصمم چه در راس امر و چه در مجموعه هیئت های رئیسه و مدیریت و شوراهای فرماندهی و مجموعه های استانی همه دست به دست هم داده اند و عزمی راسخ در انجام وظیفه دارند که جای قدردانی و تشکر دارد که باید این عزم و اراده در انجام وظیفه ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه دادن این راه به دور از گرفتارشدن در غرور را امری بسیار مهم دانست و گفت: تعریف، تمجید و تشکرها از شما نباید به نوعی غرور تبدیل و باعث کسر گذاشتن در کارها شود و خدا نخواسته انسان خود را گم کرده و یک لحظه به خود متکی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: لحظه ای متکی شدن انسان به خود کافی است تا خداوند نیز او را به حال خود واگذار کند درحالی که اداره کننده، یاری دهنده و گرداننده امور انسان ها خدا است و اگر کمک الهی نباشد قطعا انسان در کارها موفق نخواهد شد بنابراین باید مواظب بود که فریب این تشویق و تمجید ها را نخوریم و همه این موفقیت ها را از جانب خدا بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: باید این روحیه و عزم راسخ برای مدیریت درست، الهی، دینی، اخلاقی و سالم در تراز نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه پیدا کند که لازمه آن نیز اتکای زیاد بر خدای متعال و حاضر و ناظر دانستن خداوند در همه عرصه ها، خادم دانستن خود به معنای واقعی و عدم وجود آقایی و ریاست و فرماندهی و امر و نهی کردن است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با اشاره به قضایای اخیری که در تهران رخ داد افزود: اگر اقتضاء این باشد که انسان در جاهایی مانند حوادث روزهای اخیر آنقدر کوتاه بیاید تا نیروی خود را تقدیم پروردگار کند اما دشمن سوء استفاده نکند باید این گونه اقتضائات را راحت بپذیرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه تاکید کرد: البته پذیرفتن شرایط و اقتضائات به معنی ذلت پذیری و اینکه آدم در تمام مسائل نظاره‌گر باشد و دست روی دست بگذارد و تلفات دهد و عقب نشینی کند، نیست؛ بلکه اقتدار، صلابت، عمل به هنگام و تسلط باید همواره وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: تجمیع بین اقتدار داشتن در عین حال بهانه به دست دشمن ندادن و مدیریت افرادی که در صحنه حضور دارند همگی با هم کار بسیار سختی است البته اگر انسان به خدای تبارک و تعالی تکیه کرد و از قدرت پروردگار و امداد الهی استفاده کرد این ها آسان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بکوشیم همچنان امدادهای الهی را داشته باشیم و خدای نخواسته گرفتار غرور نشویم و اقتدارمان را به طور کامل حفظ کنیم و صلابتمان را کاملا داشته باشیم و به هیچ وجه بهانه به دست دشمن داده نشود و ظرافت در تدبیر، عمل و تصمیم درست، به موقع، به جا و به لحظه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: این عرصه‌ها، عرصه‌هایی است که اگر انسان در لحظه تصمیم نگیرد، فرصت می‌گذرد و به یکباره همه چیز برهم می‌ریزد لذا انسان باید چنان تکیه‌اش بر خدا بوده و قوی و مسلط بر خودش باشد که بتواند بلافاصه با توجه به شرایط تصمیم مقتدرانه یا تصمیم خودداری و سعه صدر را بگیرد و مدیریتی درست اعمال شود.

امام جمعه شهرکرد در پایان عنوان کرد: از نیروی انتظامی در استان و کشور و سردار اشتری که خوب عمل کردند تشکر می‌کنم.

در ابتدای این دیدار سردار غلامزاده فرمانده انتظامی استان گفت: مجموعه نیروی انتظامی استان در مناسبت های مختلف از جمله هفته نیروی انتظامی، اغتشاشات اخیر و دیگر موارد امنیتی اقدامات خوبی را داشته است.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و عنایت ویژه ای که ایشان به نیروی انتظامی دارند، این مجموعه تلاش کرده است تا وظیفه اش را به موقع بشناسد و به موقع عمل کند.

سردار غلامزاده اضافه کرد: بصیر بودن نسبت به وظیفه یکی از مواردی است که نیروی انتظامی در حوزه های مختلف عقیدتی سیاسی و اطلاعات عملیات به دنبال آن است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: نیروی انتظامی با هوشمندی، تدبیر و اقتدار همه جانبه حوادث، اتفاقات و وقایع مختلف مانند نزاع ها، برخورد با قاچاقچیان و برگزاری انتخابات را مدیریت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.